کد خبر: ۵۶۱۹۲۴
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸

وزیر صنعت برای بالا بردن قیمت خودرو از فشار افکار عمومی می ترسد؟

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنان پاسخ شفافی به سرانجام قیمت‌گذاری خودروهای داخلی نمی‌دهد و در عین حال تاکید دارد که شبه آزادسازی (تعیین قیمت براساس حاشیه بازار)، به کاهش دلالی و تعدیل قیمت خواهد انجامید.
آفتاب‌‌نیوز :
آن‌طور که رضا رحمانی در حاشیه انعقاد تفاهم‌نامه بین وزارت صمت و سازمان برنامه و بودجه، عنوان کرده «خودروسازان عرضه خودرو با قیمت پنج درصد پایین‌تر از نرخ بازار را شروع کرده‌اند و در مرحله بعد نیز آنها بار دیگر قیمت‌ها را طبق همین فرمول تعیین می‌کنند.» وی همچنین تاکید کرده که این روند در صورت عرضه مناسب خودرو سبب پایین آمدن قیمت‌ها خواهد شد. وزیر صنعت در نهایت باز هم تاکید کرده که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و سایر دستگاه‌های مربوطه مشغول بررسی کارشناسی در مورد قیمت جدید خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان هستند.

هرچند وزیر صنعت همچنان بر قیمت‌گذاری خودروهای زیر ۴۵ میلیونی توسط سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار تاکید دارد، با این حال تایید آغاز قیمت‌گذاری خودرو در حاشیه بازار توسط وی و حمایتش از این ماجرا، نشان می‌دهد وزارت صنعت نیز به تبعات منفی سرکوب قیمت خودرو واقف و به‌دنبال جایگزین کردن راهکارهایی بهتر است. این در حالی است که وزارت صنعت به‌دلیل بازخوردهای احتمالا تند افکار عمومی و البته برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، (درباره قیمت‌گذاری خودرو در حاشیه بازار)، فعلا جسارت اجرایی کردن آنها را ندارد. مسوولان وزارت صنعت هفته‌هاست می‌گویند قیمت خودروهای زیر ۴۵ میلیونی در سازمان حمایت تحت بررسی است، حال آنکه این سازمان از مدت‌ها قبل لیست قیمت‌های جدید را متناسب با اسناد و مدارک مالی خودروسازان، به ستاد تنظیم بازار ارسال کرده است. این تناقض‌ها نشان می‌دهد وزارت صنعت با وجود میل به قیمت‌گذاری در حاشیه بازار، هنوز نتوانسته بر تردید در اجرایی کردن این روش غلبه کند، چون همچنان از بازخوردهای منفی افکار عمومی و مجلسی‌ها می‌هراسد.این وسط، مشتریان و خودروسازان سرگردان مانده‌اند و نمی‌دانند تکلیف‌شان چیست و وزارت صنعت چه خوابی برای آنها دیده است.

دنیای اقتصاد 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین