کد خبر: ۵۶۲۰۵۱
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰

قیمت گوشت باید متعادل‌ شود

رییس اتحادیه قصابان چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال تا کنون قدرت خرید گوشت توسط مردم حدود 60 درصد کاهش داشته و افزایش قیمت گوشت موجب شد تا مردم بیشتر به سمت گوشت‌های وارداتی رو آورند.
آفتاب‌‌نیوز :
اصغر اسماعیلیان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با واگذاری کشتارگاه به بخش خصوصی امید مردم برای کاهش قیمت و خرید گوشت بیش از گذشته از دست رفت و به جای این‌که شاهد کاهش و تعادل قیمت گوشت باشیم با روند افزایشی قیمت گوشت، شاهد کاهش شدید قدرت خرید مردم هستیم.

اسماعیلیان خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته گرانی قیمت گوشت سایه بر بازار گوشت قرمز انداخته و بسیاری از اقشار متوسط و رو به پایین جامعه حتی توان خرید یک کیلوگرم گوشت را هم ندارند.

رییس اتحادیه قصابان چهارمحال و بختیاری افزود: مسئولان و متولیان امر ملزم به کنترل و نظارت بر بخش خصوصی و همچنین تعادل‌بخشی قیمت گوشت هستند چراکه ناتوانی مردم در خرید گوشت قرمز به حقیقتی تلخ‌ تبدیل شده است.

وی در ادامه بیان کرد: هزینه‌های حمل و نقل لاشه گوسفند و کشتارگاه و دیگر هزینه‌های جانبی، خود دلیلی دیگری برای افزایش قیمت گوشت به شمار می‌رود چراکه هزینه یک گوساله از زمان حمل به کشتارگاه تا تحویل در مغازه 250 هزارتومان و هزینه یک بره برای گذراندن این فرایند حدود 30 هزارتومان آب می‌خورد.

اسماعیلیان خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت گوشت بره هر کیلو 68 – 70 هزارتومان، گوشت گوساله هر کیلو 65-67 هزارتومان، گوشت مخلوط هر کیلو 65 هزارتومان، صاف کرده 67-68 هزارتومان بوده که حدود یک چهارم  قیمت گوشت، به قیمت بدون استخوان آن اضافه می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین