کد خبر: ۵۶۲۲۸۸
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۳

اظهارات تند بازیکنان استقلال علیه داوری

مدافع تیم فوتبال استقلال تهران می‌گوید داوران با قانونی دیگر برای استقلال سوت می‌زنند.
آفتاب‌‌نیوز :
روزبه چشمی در صحبت‌هایی تند علیه داوری گفت: با چه قانونی برای ما آفساید گرفتند؟ من از انتهای زمین دیدم که آفساید نیست ولی کمک داور از دو قدمی آفساید گرفته است؟ بازیکن حریف روی ساق پای طارق همام و استخوانش پریده و داور آوانتاژ می‌دهد. آوانتاژ درست بود اما بعدش که می‌توانست کارت زرد بدهد. فکر می‌کنم قانون داوری بازی‌های استقلال با تیم‌های دیگر متفاوت است.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ او افزود: ما از ابتدای فصل کمی بدشانسی داشتیم اما بازی‌هایی که می‌توانستیم سه امتیاز بگیریم را از ما گرفتند. مقابل سپاهان برایمان پنالتی گرفته نشد. مقابل پیکان، پدیده، فولاد و سایپا نیز همینطور. داور در بازی مقابل استقلال خوزستان می‌گوید باران برای بازیکنان ضرر دارد و ۱۰ دقیقه بازی را خوابانده است. مگر چنین چیزی می‌شود؟ این وضعیت خسته کننده شده و برای ما، هواداران و مردم تبدیل به یک امر عادی شده است.

چشمی همچنین درباره اینکه گفته می‌شود داوری‌ها به نفع یک تیم خاص است، گفت: اسم باشگاه را نیاوریم خوب است اما باید بگویم قانون داوری برای تیم دیگر، جور دیگر است و برای ما هم فرق می‌کند. کتاب قانونی ما، کاملا برعکس است. مگر می شود این همه ناداوری؟ ما نمی‌گویم به نفع ما سوت بزنید ولی قانون‌ها برای هر دو تیم برابر باشد. گل ما را آفساید می‌گیرند اما گل حریف که آفساید است را سالم می‌گیرند. شواهد همه چیز را نشان می‌دهد.

اعتراض صیادمنش 
 
اللهیار صیادمنش بازیکن تیم استقلال پس از تساوی تیمش برابر پدیده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: داور گل کاملا درست ما را آفساید می‌گیرد. نمی‌دانم چرا در هر بازی دارند به نفع تیم‌ حریف می‌گیرند.

منتظری: به تیم‌های دیگر کمک می‌شود اما حق استقلال را نمی‌دهند/ کمیته اخلاق کل تیم را محروم کند

پژمان منتظری در مصاحبه‌ای جنجالی بعد از تساوی استقلال مقابل پدیده عنوان کرد: نقش داور از همه در بازی پررنگ‌تر بود. استقلال در این چند هفته از داوری ضربه می‌خورد. فرق تیم‌های استقلال با تیم‌های بالاترش همین است. نمی‌دانم چرا در این چند هفته و این چند سال این اتفاقات می‌افتد و به یک تیم کمک می‌کنند اما حق استقلال را نمی‌دهند. مگر یک تیم باید چه‌کار کند؟ زمانی که باید به عنوان مدعی مطرح می‌شدیم، ترمز استقلال را کشیدند. حرفی برای گفتن نمی‌ماند. امیدوارم آنقدر قوی شویم که بتوانیم در چند جبهه بجنگیم.

او در پاسخ به این‌که آیا معتقد است داوری‌ها به سمت یک تیم خاص غش کرده است، گفت:‌ من می‌گویم چرا جایی که باید به حقمان برسیم نمی‌رسیم. دلیل اختلاف امتیازی ما با تیم‌های بالاتر، همین است. روز بدشان، عمد یا غیر عمد به آن‌ها کمک می‌شود. این تماشاگر گناه دارد. به والله گناه دارد. چند سال؟ چند دفعه؟ حق این تیم را بدهید.

بازیکن استقلال افزود: الان که این اتفاق برای استقلال افتاده، برخی شروع به مصاحبه می‌کنند و می‌گویند که در فلان صحنه باید بازیکن استقلال کارت قرمز می‌گرفت یا برای پدیده پنالتی اعلام می‌شد و اگر آن گرفته می‌شد استقلال این می‌شد. بس کنید. استقلال یک گل سالم زد و هیچ بحثی در آن نیست. به راحتی هم حقش را خوردند و تمام شد.

منتظری همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا نگران محرومیت از جانب کمیته اخلاق نیست، بیان کرد: ما که حرف بدی نزدیم. فقط گفتیم گل بود و همه این را قبول دارند. اگر می‌خواهند محروم کنند، کل تیم را محروم کنند.

کریمی: از اول فصل داوری‌ها به ضرر استقلال بوده است

علی کریمی بازیکن تیم استقلال نیز پس از تساوی تیمش برابر پدیده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بازی خوبی به نمایش گذاشتیم. به غیر از ۱۵ دقیقه اول نیمه نخست، تیم برتر میدان بودیم و موقعیت‌هایی را داشتیم که برای پیروزی در این بازی کافی بود. اما استفاده نکردیم و بازی مساوی شد. تشکر می‌کنم از هوادارانی که به استادیوم آمدند و تیم را حمایت کردند. ولی نتواستیم سه امتیاز را به آن‌ها هدیه دهیم. باید تبریک بگویم به آقای یحیی گل‌محمدی که با این بضاعت و بازیکنان واقعا فوق‌العاده کار می‌کنند

او در مورد عملکرد داوری گفت: صحنه اخراج را نفهمیدم ولی متوجه شدم در رختکن که آن صحنه گل آقساید نبوده است و ما ضرر کردیم. فکر می‌کنم از اول فصل تا الان داور به ضرر ما کار کرده است. نمی‌خواهم زیاد درباره‌اش صحبت کنم ولی داوری در این فصل خیلی به ضرر ما بوده است. اشتباهات داوری در فوتبال اجتناب ناپذیر است و در تمام دنیا وجود دارد. با سیستم VAR خیلی این اشتباهات کم شده است. امیدوارم در بازی‌های مهم این سیستم استفاده شود تا ضریب اشتباهات داور کم شود.

او در پاسخ به این سوال که استقلال شانس قهرمانی دارد گفت: دیر استارت زدیم ولی قطعا امیدواریم که با تقویتی که در نیم‌فصل می‌شویم،‌ خیلی بهتر کار را ادامه دهیم. در مجموع در اواخر نیم‌فصل اول خیلی بهتر شدیم و خوب نتیجه گرفتیم. امیدواریم در نیم‌فصل دوم اگر اشتباهات داوری گریبان‌گیرمان نشود بتوانیم امتیاز جمع کنیم و برای قهرمانی بجنگیم.

او درباره جام ملت‌های آسیا و تیم ملی گفت: تیم ملی یکی از مدعیان قهرمانی در جام ملت‌ها است. امیدواریم تا با تلاش بازیکنان، قهرمانی را پس از سال‌ها به میهن عزیزمان بازگردانیم.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین