کد خبر: ۵۶۲۵۱
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۸۵ - ۲۰:۰۹
تلاش فرانسه برای جلب نظر ایران در لبنان

مامور مخصوص شیراک به تهران می‌آید؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-رضارزمجو: به گزارش یک روزنامه فرانسوی رئیس‌جمهور فرانسه در نظر دارد تا به منظور تبادل نظر با ایران در خصوص اوضاع لبنان یک فرستاده ارشد به تهران اعزام نماید تا شاید برای رویارویی دولت نخست‌وزیر فواد سینیوره با اپوزیسیون مورد حمایت تهران راه حلی پیدا شود. این در حالی است که پاریس طی ماههای اخیر موضع سخت‌تری درقبال برنامه هسته‌ای ایران در پیش گرفته ‌است. 

به گزارش روزنامه فرانسوی لوموند، ژاک شیراک که آخرین ماههای حضور در کاخ الیزه را می‌‌گذراند ظاهرا درصدد است تا پیش از پایان دوران ریاست جمهوری خود یک راه‌حل جامع و بلندمدت برای بحران سیاسی دیرپای لبنان پیدا کند.

آنگونه که لوموند مدعی شده است رئیس‌جمهور فرانسه تصمیم خود را برای اعزام «فرستاده عالی‌رتبه» به تهران را قطعی کرده ولی انتخاب فرد مورد نظر را به مشورت با فیلیپ دوست‌بلازی وزیر امور خارجه این کشور موکول کرده‌است، در شرایطی که به نظر می‌رسد، دوست-بلازی یا این ایده مخالف بوده و معتقد است که این اقدام می تواند تلاش‌های هماهنگ جامعه جهانی برای توقف برنامه هسته‌ای ایران را به مخاطره اندازد.

ظاهرا وزیر امورخارجه به شیراک گفته‌است که اعزام فرستاده ویژه به تهران می‌تواند فصل تازه ای از تنش در روابط روبه‌بهبود پاریس و واشنگتن بوجود آورده و کاخ سفید را دوباره در مسیر یکجانبه‌گرایی قرار دهد.

رسانه‌های فرانسوی طی روزهای اخیر گزارشی منتشر کرده‌بودند مبنی بر اینکه پرزیدنت شیراک درنظر دارد طی یک کنفرانس خبری فوق‌العاده طرح صلح خود درباره لبنان را در سطح بین‌المللی به بحث گذارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین