کد خبر: ۵۶۲۵۹۷
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷

ویندوز می‌تواند احتمال نفوذ بدافزار به رایانه را حدس بزند؟

مایکروسافت قصد دارد با یک سرمایه‌گذاری ۲۵ هزار دلاری به الگوریتمی مبتنی بر هوش مصنوعی دست پیدا کند که قادر خواهد بود احتمال آلوده شدن ویندوز کاربران به بدافزار را پیش‌بینی کند.
آفتاب‌‌نیوز :
این روزها که فناوری‌های نوینی همچون هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی توسط غول‌های تکنولوژی و شرکت های فعال در این حوزه از استقبال و محبوبیت خاص و بسزایی برخوردار شده است، به نظر می‌رسد که قرار است وارد حوزه افزایش امنیت سایبری نیز شده و به کاربران رایانه‌های شخصی و موبایل این امکان را بدهد تا در برابر نفوذ بدافزار و ویروس‌های رایانه‌ای مقاومت بیشتری داشته باشند و قربانی حملات سایبری و سرقت اطلاعات خصوصی نشوند.

 حالا تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده در زد دی نت حاکی از آن است که مایکروسافت قصد دارد با توسعه فناوری هوش مصنوعی و بکارگیری آن به سیستم عامل ویندوز در رایانه‌های شخصی اجازه پیش بینی برای حملات سایبری و بدافزاری را بدهد.

کارشناسان و تحلیلگران برآورد کرده‌اند این پروژه در صورت موفقیت، قادر خواهد بود به میزان قابل توجهی آمار حملات سایبری و بدافزاری به رایانه‌های شخصی میلیون‌ها کاربر در جهان را کاهش دهد و به حفاظت بیشتر از اطلاعات شخصی و محرمانه ای که هر ساله از میلیون ها قربانی در سراسر جهان به سرقت می رود، کمک بسزایی خواهد کرد.

طبق گزارش‌های منتشر شده، آمار حملات سایبری و هک در سال ۲۰۱۷ به اوج خود رسیده است و برآوردها نیز حاکی از آن است که رکورد حملات سایبری در سال آینده میلادی ۲۰۱۸ شکسته خواهد شد.

بدافزارها، باج ‌افزارها و حملات DDOS از جمله تهدیدهای امنیتی بودند که از سال ۲۰۱۶ کاربران فضای مجازی را در معرض خطر حملات سایبری قرار داده اند و موجب لو رفتن اطلاعات شخصی و محرمانه آنها شده است.

همانطور که در اخبار گذشته اشاره شده است، سالانه شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی بزرگی در سراسر جهان متحمل خسارات و آسیب‌های جبران ناپذیری می‌شوند که از جمله مهم ترین آنها می‌توان به حمله سایبری به شرکت مالی اکوئیفاکس در آمریکا، سازمان بهداشت و سلامت در انگلستان، وزارت‌ خانه های بسیاری از کشورها اشاره کرد.

بنابراین می‌توان گفت خطر حملات سایبری در کمین تمامی افراد، کاربران و شرکت‌های کوچک و بزرگ در جهان است و دیگر نمی‌توان ادعا کرد که کسی از گزند و خطرات حملات سایبری در امان است.

مایکروسافت، بعنوان شرکت توسعه دهنده سیستم عامل ویندوز به نظر می رسد با اتخاذ این تصمیم قصد دارد امنیت سایبری ویندوز بعنوان محبوب ترین سیستم عامل رایانه در جهان را افزایش دهد و در این زمینه نیز می خواهد ۲۵ هزار میلیارد دلار هزینه و سرمایه گذاری کند تا به الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی جدیدی دست پیدا کند تا در صورت نفوذ هرگونه بدافزار بالافاصله با آن مقابله کند.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین