کد خبر: ۵۶۲۸۲۵
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶

مطهری: بازگرداندن CFT از سوی مجمع به مجلس خلاف قانون اساسی است

وقتی لایحه و طرحی در صحن مجلس تصویب شد مجمع نمی تواند آن را انطباق دهد وبه مجلس اعلام کند باید اصلاح شود و این اقدام یک بدعت خطرناک است و اختیارات قانونی مجلس را محدود می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بازگرداندن لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام به مجلس خلاف اصل "۱۲۲"قانون اساسی است.

علی مطهری تاکید کرد: بازگرداندن طرح و لایحه ای از مجمع به مجلس کاری خلاف اختیارات است و مجمع صرفا می تواند بین مجلس و شورای نگهبان داوری کند و اگر براساس نظارت مجمع تشخیص بر اجرای سیاست های کلی نظری داشته باشد باید در ضمن برسی طرح و یا لایحه در مجلس نظراتش را اعلام کند.

وقتی طرح و لایحه ای در صحن مجلس تصویب شد مجمع اختیار بازگرداندن آنرا ندارد

وی افزود: وقتی لایحه و طرحی در صحن مجلس تصویب شد مجمع نمی تواند آن را انطباق دهد وبه مجلس اعلام کند باید اصلاح شود و این اقدام یک بدعت خطرناک است و اختیارات قانونی مجلس را محدود می کند.

به اعتقاد من مجلس باید در مقابل باز گرداندن لایحه CFT توسط مجمع تشخیص مقاومت کند

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:ما بیش از هزار سیاست کلی داریم و این نوع عملکرد دست مجلس را برای قانون گزاری محدود می کند و اگر می خواهند این کار بشود باید قانون اساسی تغییر کند نه اینکه نقش یک شورای نگهبان جدید رو ایفا نمایند و به اعتقاد من مجلس باید مقاومت کند چرا که در چارچوب اختیاراتی که رهبری به مجمع تفویض کردن هم نیست.

منبع: خانه ملت
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین