کد خبر: ۵۶۳۰۷۲
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۶

افزایش تنش لفظی بین فرماندهان نظامی هند و پاکستان

پس از سخنان فرمانده ارتش هند در خصوص ناآرامی های اخیر در کشمیر با موضوع اینکه در صورت سنگ باران معترضان، جواب هر سنگ را با گلوله خواهیم داد، سخنگوی ارتش پاکستان به این سخنان واکنش تند نشان داد.
آفتاب‌‌نیوز :
در پی تیراندازی روز شنبه هفته جاری نیروهای دولتی هند به معترضان ضد هندی در منطقه مورد مناقشه کشمیر، 10 نفر کشته و ده ها تن زخمی شدند.

به گزارش فاکس‌نیوز، نیروهای دولتی هند، روستای در جنوب منطقه «پولواما» را که محل اختفای شورشان بوده را محاصره کردند و همزمان با شروع عملیات جست و جو درگیری مسلحانه میان این دو گروه صورت گرفت که منجر به کشته شدن 10و زخمی شدن حدود 30 تن در این منطقه شد.

** اقدامات دیپلماتیک پاکستان برای کشمیر

«شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان نیز روز گذشته - یکشنبه- با برگزاری نشست خبری در محل ساختمان وزارت امور خارجه این کشور، وزیر امور خارجه پاکستان در این نشست خبری با تشریح اقدامات دولت پاکستان برای حل موضوع کشمیر، گفت:به منظور حل مسئله کشمیر، نامه های جداگانه ای به سازمان ملل متحد، سازمان حقوق بشر و دبیر کل ( او - آی -سی) ارسال کرده است.

قریشی افزود:طی این 70 سال جنبش آزادی کشمیر فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته است، اما هیچ ظلم و جنایتی نتوانسته است تاکنون عزم و اراده آزادی مردم را سرکوب کند و ارتش هند نیز به منظور سرکوب آزادی خواهی مردم کشمیر از هرگونه تکنیکی استفاده کرد اما تاکنون موفق به سرکوبی مردم نشده است.

*** ارتش هند: پاسخ سنگ را با گلوله می دهیم

اما فرمانده ارتش هند به این اعتراضات واکنش نشان داد و گفت که جواب هر سنگ را با گلوله خواهیم داد.

ژنرال «بیپین راوات» در گفت و گو با یک روزنامه آمریکایی گفته که مقابل سنگ باران معترضان، از گلوله های پلاستیکی استفاده می کند.

وی افزود: در حال حاضر سنگ نیز می تواند جان نیروهای امنیتی را به خطر بیندازد و نخواهم گذاشت که نیروهای ارتش این کشور با سنگ کشته شوند.

وی افزود: وقتی نیروهای من از من می پرسند که جواب سنگ را ما با چه بدهیم، می گویم که جواب سنگ را با گلوله بدهید.

*** ارتش پاکستان:گلوله هرگز مبارزان آزادیخواه را سرکوب نمی کند

سخنگوی ارتش پاکستان نیز امروز دوشنبه در پاسخ به اظهارات فرمانده ارتش هند در موضوع کشمیر گفت:گلوله ها هرگز نمی توانند مبارزان آزادیخواه و شجاع را سرکوب کنند.
ژنرال «آصف غفور» با انتشار پیامی در رسانه «توییتر» اضافه کرد:ارتش هند باید اخلاق حرفه ای احترام بگذارد.

وی در پیام خود، کشتار مردم در کشمیر را محکوم کرده است.

منبع: ایرنا


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین