کد خبر: ۵۶۳۳۲
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۸۵ - ۱۹:۲۳

البرادعی برای ایران به پاریس می‌رود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد البرادعی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز به پاریس می‌رود تا در دیدار با فیلیپ دوست‌ بلازی وزیر خارجه فرانسه در مورد مساله هسته‌ای ایران مذاکره کند. دیپلمات‌ها امتناع ایران از تعلیق غنی‌سازی اورانیوم را علت اصلی سفر البرادعی به پاریس عنوان کرده‌اند. 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس جان باپتیست ماتئی سخنگوی وزارت خارجه فرانسه با تائید دیدار مدیر کل آژانس بین‌المللی اتمی و وزیر خارجه فرانسه گفت: این مساله ربطی به مساله اعزام نماینده ژاک شیراک به ایران ندارد. وی گفت: البرادعی در سفر به پاریس با وزیر خارجه و سایر دیپلمات‌های فرانسوی در مورد مساله هسته‌ای ایران و سایر موضوعاتی که همه در حوزه آژانس بین‌الملل انرژی اتمی قرار دارد مذاکره می‌کند. 

فرانسه از جمله کشورهایی است که پیش از این نیز نسبت به حل دیپلماتیک مساله هسته‌ای ایران ابراز علاقه کرده بود. در عین حال سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد با وجود اهمیت راه‌کار دیپلماتیک، فرانسه کاملا از تلاش‌های سازمان ملل در راستای حل مساله هسته‌ای ایران دفاع می‌کند. وی گفت: مذاکرات دو جانبه فرانسه با ایران هیچ آسیبی به تلاش‌های سازمان ملل نمی‌رساند. فرانسه در قالب گروه 1+5 در تلاش جامعه جهانی برای مهار برنامه هسته‌ای ایران شرکت دارد. 

به نظر می‌رسد با توجه به اظهارات گذشته البرادعی مبنی بر اینکه همچنان راه مذاکره با ایران باز است فرانسوی‌ها قصد دارند از طریق وی نقش خود در حل مساله هسته‌ای ایران را تقویت کنند. مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از تصویب قطعنامه 1737 شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد راه‌حل بلند مدت مساله هسته‌ای ایران باید بر پایه مذاکره و توافقات متقابل قرار داشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین