کد خبر: ۵۶۳۳۹۴
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵

نجات ۴۰۰ مسافر گرفتار شده در برف و کولاک در آذربایجان‌غربی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی از امدادرسانی به بیش از ۴۰۰ مسافر گرفتار شده در برف و کولاک در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
 سعید رهبرسوره در خصوص امداد رسانی های انجام شده در جاده های استان گفت: محورهای مهاباد- سردشت، تکاب- شاهیندژ، اشنویه- ارومیه  از جمله محور های امدادرسانی شده توسط این جمعیت است.

وی افزود:  بارش برف در استان به ویژه جنوب استان از صبح روز دوشنبه موجب وقوع کولاک و گرفتاری خودروها در محورهای تکاب- شاهیندژ و مهاباد- سردشت و در نهایت محور اشنویه – ارومیه گردید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی، درخصوص امدادرسانی در محور تکاب- شاهیندژ، ابرازکرد:  بارش سنگین برف موجب گردید نیروهای امدادی در چندین مرحله به محورهایی که کولاک باعث گرفتاری خودروها شده بود، اعزام گردند که در مرحله اول گرفتاری ۲۳ دستگاه خودرو به استعداد ۹۲ نفر نیروهای امدادی را راهی منطقه نموده، که پس از کمک به بستن زنجیر چرخ و بازگشایی مسیر به پایگاه بازگشتند.

امدادرسانی هلال احمر

وی ادامه داد: در  مرحله دوم عملیات  رهاسازی ۶ دستگاه خودرو به استعداد ۲۴ نفر  و در مراحل بعدی ۳ دستگاه خودرو به تعداد ۱۰ نفر و یک دستگاه خودروی در راه مانده که منجر به اسکان ۳ نفر سرنشین آن گردید همچنین در مرحله آخر ۳ دستگاه اتوبوس دارای ۶۰ نفر مسافر بود، امدادرسانی انجام گردید.

رهبرسوره، تصریح کرد: در مجموع تعداد ۳۶ دستگاه خودرو سبک و سنگین به تعداد ۱۸۹ سرنشین توسط نیروهای امدادی رهاسازی و ادامه مسیر دادند ضمن اینکه در این میان توزیع ۲کیلو خرما- ۵۳ بسته بیسکویت و ۱۳ بطری آب معدنی و ۶تخته پتو  برای اسکان یافتگان و در راه ماندگان انجام گرفت.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با اشاره به امدادرسانی به یک بانوی باردار گفت: البته با اطلاع از نیاز یک خانم باردار به بیمارستان در روستای جداقیه از بخش های تخت سلیمان، نیروهای امدادی جمعیت وارد عمل شده و با طی مسافت طولانی با وجود شرایط نامساعد جوی و صعب العبور بودن مسیر روستا سرانجام فرد مذکور را به بیمارستان در تکاب منتقل نموده و عملیات را پس از ۶ ساعت به پایان رساندند.

وی بیان کرد: بارش برف در گردنه زمزیران در محور مهاباد به سردشت  موجب گرفتاری ۲۰ خودرو در مسیرگردید که اعزام سریع تیم امدادی از پایگاه کله کاوی و حضور در صحنه عملیات با رهاسازی خودروها و کمک به بستن زنجیر چرخ با امدادرسانی به ۸۰ نفر سرنشین ۲۰ خودروی در راه مانده انجام شد.

رهبرسوره تصریح کرد: در محور اشنویه به ارومیه نیز  برف و کولاک  تعداد ۸خودرو به استعداد ۳۲ نفر را گرفتار نمود که با حضور نیروهای امدادی از پایگاه عین الروم با رهاسازی و بستن زنجیرچرخ خودروها به راه خود ادامه دادند.
خبرآنلاین 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین