کد خبر: ۵۶۳۴۲۶
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴

روند کاهشی قیمت نفت متوقف شد

قیمت نفت پس از کاهش در سه روز گذشته که ناشی از نگرانی‌ها نسبت به مازاد عرضه و کندی اقتصاد جهانی بود، روز چهارشنبه تحت تاثیر تثبیت بازارهای سهام بهبود یافت.
آفتاب‌‌نیوز :
بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا چهار سنت یا ۰.۰۹ درصد افزایش یافت و به ۴۶.۲۸ دلار در هر بشکه رسید. شاخص قیمت نفت آمریکا روز سه‌شنبه ۷.۳ درصد ریزش کرده و به پایین‌ترین حد خود از اوت سال ۲۰۱۷ تاکنون رسیده بود.

بهای معاملات آتی نفت برنت ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۵۶.۴۹ دلار در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته ۵.۶ درصد کاهش پیدا کرده بود و در یک مقطع به پایین‌ترین حد در ۱۴ ماه گذشته سقوط کرده بود.

به گفته استفن اینس، مدیر معاملات منطقه آسیا-اقیانوسیه شرکت OANDA، قیمت نفت با حکمفرما شدن آرامش نسبی در بازارهای سهام آمریکا تثبیت شده است، اما هنوز خوش‌بینی در نگاه سرمایه‌گذاری دیده نمی‌شود.

موسسه امریکن پترولیوم روز سه‌شنبه اعلام کرد ذخایر نفت آمریکا به طور غیرمنتظره افزایش پیدا کرده و ذخایر بنزین نیز رشد کرده است. این مساله به نگرانی‌ها نسبت به مازاد عرضه افزود. اگر رشد ذخایر نفت آمریکا از سوی اداره اطلاعات انرژی این کشور تایید شود، نخستین افزایش در سه هفته گذشته خواهد بود.

در این بین تحلیلگران اظهار کردند: توافق کاهش تولید جدید اوپک و متحدانش موفق نشده به بازار رونق ببخشد زیرا قرار است از ماه آینده آغاز شود.

تولید عربستان سعودی، آمریکا و روسیه نزدیک به بالاترین رکورد همه زمان‌ها قرار دارد. دولت آمریکا اعلام کرده انتظار می‌رود تولید نفت شیل تا پایان دسامبر برای نخستین‌بار به بیش از هشت میلیون بشکه در روز صعود کند. یک منبع صنعتی نیز به رویترز گفت: تولید نفت روسیه در ماه میلادی جاری نیز به رکورد ۱۱.۴۲ میلیون بشکه در روز رسیده است.

با این حال عواملی نیز وجود دارند که میزان عرضه را محدود می‌کنند از جمله اعلام وضعیت اضطراری که از سوی شرکت ملی نفت لیبی برای بزرگترین میدان نفتی این کشور صورت گرفته است.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌ گذاران بازار نفت همچنین توجه خود را به نتیجه نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا که قرار است بعد از ظهر روز جاری به پایان برسد معطوف کرده اند.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین