کد خبر: ۵۶۳۴۹
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۸۵ - ۱۶:۳۸

انتقاد مجاهدین انقلاب از وزیر ارشاد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «محمد سلامتی» دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب با انتقاد از سخنان صفار هرندی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر اینکه «تحزب در ایران تجربه موفقی نداشته و تشکیلات دیگری باید مردم را سازماندهی کند»، تاکید کرد این گونه اظهارات از سوی دولتمردان به دلیل عدم اعتقاد دولت نهم به تحزب مطرح می‌شود. 

سلامتی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب افزود: دولت نهم باید تحزب را به عنوان یک پدیده مثبت در نظر بگیرد و با آن برخورد مثبت انجام دهد، در حالی که دولت نهم نسبت به تحزب نظر منفی دارد و جایگاهی برای احزاب قائل نیست. 

وی بر این اساس توضیح داد: یارانه احزاب نیز به دلیل عدم اعتقاد دولت به تحزب حذف شد. این اقدام دولت نهم در حالی صورت می‌گیرد که در دولت خاتمی برای تقویت احزاب، یارانه اختصاص داده شد تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند. 

وی با بیان اینکه «احزاب هستند که در آستانه انتخابات، بازار انتخابات را گرم می‌کنند» اظهار داشت: احزاب از طریق ارائه برنامه در جریان رقابت‌های سیاسی و انتخاباتی، مردم را تشویق می‌کنند در عرصه انتخابات فعال باشند. 

دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب براین اساس گفت: تحزب یک ضرورت است و همه جوامع مترقی نسبت به آن حساسیت دارند، در ایران نیز باید این ضرورت را بپذیریم. 

سلامتی درباره بخشی دیگر از سخنان صفار هرندی مبنی بر اینکه «تشکیلاتی مانند بسیج و روحانیت باید به جای احزاب مردم را سازماندهی کنند»، گفت: بسیج ارگانی است که کارش دفاع از امنیت ملی و موجودیت کشور است و همه اقشار جامعه از این نظر در آن سهیم هستند. 

وی با بیان اینکه «اگر بسیج وارد فعالیت سیاسی شود، انسجام و فلسفه وجودی خود را از دست خواهد داد»، تصریح کرد: به همین دلیل حضرت امام تاکید داشتند که ارگان‌های نظامی در سیاست دخالت نکنند. 

به اعتقاد وی، این اظهار نظر دولتمردان گرچه در ارتباط با دیدگاه‌های اعتقادی و شخصی آنهاست اما از لحاظ ملی درست نیست، چون در اصل 26 قانون اساسی تحزب به رسمیت شناخته شده است. 

وی بر این اساس توضیح داد: دولتمردان باید از این زاویه به بحث تحزب نگاه کنند و وظیفه خود را انجام دهند و برخلاف قانون اساسی اظهار نظر نکنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین