کد خبر: ۵۶۳۵۳۷
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰
مدیرکل آسیا – اقیانوسیه وزارت خارجه خبر داد

ظریف به هند سفر می‌کند

مدیرکل آسیا – اقیانوسیه وزارت امور خارجه گفت: قرار است در آینده نزدیک محمدجواد ظریف سفری به هند داشته باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
اسلامی طی سخنانی در مراسم خداحافظی و تقدیر از سفیر هند در ایران که توسط انجمن دوستی ایران – هند برگزار شده بود گفت: انجمن دوستی ایران و هند یکی از فعال‌ترین و پربرنامه‌ترین انجمن‌ها است و بنده به سفیر هند هم گفتم که واقعا شور و نشاط را در برنامه‌های انجمن دوستی ایران و هند شاهد بوده و هستیم.

وی افزود: هند حوزه کاری بنده در وزارت خارجه است و افتخار می‌کنم که این انجمن از فعال‌ترین انجمن‌هاست. البته سفیر هند در ایران نیز طی دوره‌ای که در ایران حضور داشته بسیار فعال بوده و همکاری خوبی را با وزارت خارجه و شخص بنده داشته است.

وی با بیان این‌که «توسعه روابط ایران و هند را در دوره ماموریت سؤراب کومار سفیر هند در ایران شاهد بودیم» گفت: در این مدت نخست وزیر هند سفری به ایران داشته و همچنین آقای روحانی به هند سفر داشته است و آقای ظریف هم قرار است در آینده نزدیک سفری به هند داشته باشد. البته سفر آتی ایشان به دعوت موسسه ORF و برای سخنرانی است.

مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه بیان کرد: امیدواریم روابط بین دو کشور تداوم داشته و دو کشور همواره سعی کرده‌اند که از فرهنگ و تاریخ و ادبیات یکدیگر استفاده کنند، هند کشور تنوع و فرهنگ‌های مختلف و کشور دموکراسی در جهان است.

وی اظهار کرد: سفیر هند در طی مدتی که در ایران حضور داشته به 26 شهر سفر کرده و به فرهنگ ایران بسیار علاقه‌مند است. همسر وی نیز در این مدت به خوبی زبان فارسی را فرا گرفته و فکر می‌کنم این فرهنگ ما را هم به هند و هم به میانمار که مقصد بعدی مسئولیت وی است را منتقل کند.

به گزارش ایسنا، دستیار ویژه وزیر خارجه همچنین بیان کرد: امیدواریم که آقای کومار باز هم به ایران سفر کند و از وی دعوت می‌کنیم هر زمان که تمایل داشتند به ایران بیایند و برای وی و خانواده ایشان آرزوی موفقیت داریم. ان‌شالله در ماموریت بعدی خود در میانمار موفق باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین