کد خبر: ۵۶۳۵۹
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۸۵ - ۱۴:۵۸
در پی حمله لفظی بان‌کی‌مون صورت گرفت

واکنش تهران به اتهامات دبیرکل سازمان ملل

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ سید محمد علی حسینی، سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به اظهارات روز گذشته بان کی‌مون دبیر کل سازمان ملل با ابراز تعجب از این كه وی در اعلام مواضع خویش اصل بی‌طرفی مبتنی بر رعایت حقوق تمامی اعضا را ملحوظ نداشته گفت که ‌اظهارات آقای بان كی مون با روح ماده ‌٤ معاهده منع گسترش ناظر بر حقوق ملت‌ها برای برخورداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای در تناقض است. 

سخنگوی وزارت خارجه با اعلام اینكه فن‌آوری هسته‌ای ایران مطابق با قوانین و مقررات NPT است گفت: این موضوعی است كه ‌١١٨ كشور عضو جنبش عدم تعهد طی سند شماره S/‌١٠١٨/٢٠٠٦ مورخ ‌٢٢ دسامبر ‌٢٠٠٦ شورای امنیت بر آن تاكید داشته و از آن حمایت كرده‌اند.

حمله دبیرکل سازمان ملل به ایران [کلیک کنید]

وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به اینکه ایران انتظار دارد «موضع‌گیری‌ها و رویكردهای دبیر كل در چارچوب اصول و منشور سازمان ملل متحد و بر اساس نگرش‌های عادلانه و منصفانه و در چارچوب مسوولیت‌های محوله باشد» ابراز امیدواری کرد: دبیر كل سازمان ملل با اجتناب از برخی مواضع یكسویه‌نگری و با ارزیابی‌های منطقی و ابتكار‌های سازنده و نو، زمینه‌های اجرای منشور سازمان ملل را به دور از افكار افراطی قدرت‌های فزون‌طلب فراهم سازد و گام‌های بلندی را در راستای عینیت بخشیدن به صلح و امنیت جهانی بر دارد.

حسینی همچنین خواستار توجه جدی و رسیدگی به خطرات جدی و تهدیدهای بالفعل هسته‌ای موجود در منطقه و اعتراف رسمی رژیم صهیونیستی به برخورداری از سلاح اتمی كه نگرانی تمامی كشورهای خاورمیانه را تشدید ساخته شد و ابراز امیدواری کرد که مساعی دبیر كل بتواند به اجرایی ساختن طرح مصوب جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سال گذشته مبنی بر جهان عاری از سلاح اتمی بینجامد. 

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه بعد از آن صورت می‌گیرد که دبیر کل سازمان ملل روز گذشته در اظهاراتی غیر منتظره برنامه هسته‌ای ایران را مساله‌ای جدی و تهدیدی برای امنیت جهانی دانست. وی همچنین مدعی شد فعالیت حساس غنی‌سازی اورانیوم در ایران تاثیرات بسیار جدی نه تنها بر خاورمیانه بلکه بر همه دنیا دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین