کد خبر: ۵۶۳۷۸۶
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰

پیشنهاد تازه آمریکا به شورای امنیت درباره یمن

در حالی که قرار بود قطعنامه پیشنهادی انگلیس درباره یمن در شورای امنیت مطرح شود، دولت آمریکا قطعنامه دیگری را به این شورا ارائه کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

اعضای شورای امنیت از حدود دو هفته پیش مذاکرات سختی را درباره قطعنامه پیشنهادی انگلیس در مورد تایید گفتگوهای صلح یمن در سوئد، آغاز کرده بودند.

قطعنامه پیشنهادی انگلیس شامل تایید گفتگوهای سوئد، دعوت همه طرف‌ها به پایبندی به آتش بس در یمن، استقرار گروه نظارتی سازمان ملل، جلوگیری نکردن از ورود کالاهای تجاری و انسان‌دوستانه به یمن، محکومیت صادرات سلاح برای گروه‌های مسلح و نیز محکومیت حملات بی هدف به غیرنظامیان است. قطعنامه پیشنهادی آمریکا، تفاهم‌نامه استکهلم را تایید می‌کند و از طرف‌های یمنی می‌خواهد آن را بر اساس جدول زمانی تعیین شده، اجرا کنند.

این پیش نویس به تلاش برای حفظ ثبات اقتصاد یمن و بازگشایی فرودگاه صنعا و دعوت از دو طرف برای مشارکت در دور بعدی گفتگوها در ماه ژانویه آینده، اشاره می‌کند. این پیش نویس، مهلتی سی روزه برای استقرار نیروهای نظارتی سازمان ملل در یمن تعیین کرده است و بر لزوم حمایت از راه حل سیاسی در این کشور و اتخاذ تدابیر بیشتر برای بهبود اوضاع انسانی تاکید می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین