کد خبر: ۵۶۳۹۶۹
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲

نگرانی بغداد از پیامدهای خروج آمریکا از سوریه/پامپئو: به جنگ علیه تروریسم در عراق پایبندیم

در سایه نگرانی عراق از پیامدهای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد که واشنگتن همچنان به تعهدات خود درباره مبارزه با داعش در عراق پایبند خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :
 مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق درباره تصمیم واشنگتن برای خارج کردن نیروهایش از سوریه توضیح داد.

به گزارش شبکه سومریه نیوز، وی تأکید کرد که واشنگتن همچنان به تعهدات خود درباره مبارزه با داعش در عراق و بقیه مناطق پایبند خواهد بود.

پامپئو وحدت مردم عراق و تلاش‌های دولت برای برقراری امنیت در این کشور و تکمیل کابینه را ستود.

عبدالمهدی نیز تأکید کرد: تحولات امنیتی سوریه و حل و فصل سیاسی در این کشور ارتباط مستقیمی با امنیت عراق و ثبات منطقه دارد. عراقی‌ها برای تقویت وحدت ملی و دفاع از حاکمیت کشورشان و ممانعت از مداخله در امور کشور تلاش زیادی می‌کنند.

از سوی دیگر برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق روز جمعه در دیدار با عادل عبدالمهدی مهم‌ترین تحولات سیاسی و امنیتی منطقه را بررسی کرد.

دو طرف بر اهمیت حفظ ثبات و صلح در منطقه و روی آوردن به مذاکره جدی برای ممانعت از ایجاد بحران‌های بیشتر در خاورمیانه تأکید کردند.

از سوی دیگر یک منبع در پارلمان عراق اعلام کرد که کمیته امنیت و دفاع در پارلمان میزبان دو مسئول دولت و رهبران نظامی برای بررسی پیامدهای عقب‌نشینی آمریکا از سوریه است.

این منبع اعلام کرد که مقامات عراقی نگران نفوذ داعشی‌ها از طریق مرزهای عراق و سوریه هستند چراکه این مرزها همواره شاهد تنش‌ها و درگیری‌هایی است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین