کد خبر: ۵۶۴۰۲۴
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹

زلزله‌زده‌هایی که رتبه‌های زیر 100 را درو کرده‌اند

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه گفت: ۱۱۲۷ نفر از دانش آموزان مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در اردوگاه شهید باهنر تهران به مدت ۱۵ روز اقامت داشته و تحت آموزش مربیان کشوری قرار گرفتند که ماحصل آن کسب ۱۳ رتبه زیر ۱۰۰ در کنکور سراسری از سوی دانش آموزان مناطق زلزله زده استان کرمانشاه بود.
آفتاب‌‌نیوز :
مجید یزدان پناه در نشست خبری که امروز( اول دی) برگزار شد، به اتفاقات خوبی که در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه رخ داده اشاره کرد و افزود: با تلاش های انجام شده به ۱۳۵۷ دانش آموز مقطع پیش دانشگاهی تبلت آموزشی اهدا شد، به نحوی که این دانش آموزان توانستند در کلاسهای آنلاین مشغول به تحصیل شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه ادامه داد: همچنین نزدیک هشت و نیم میلیارد تومان بسته‌های آموزشی شامل کتاب درسی و تقویتی در اختیار دانش آموزان مناطق زلزله زده استان کرمانشاه قرار گرفت.

 یزدان‌پناه ادامه داد:  در کنکور سال گذشته ۲۷ نفر از دانش آموزان مناطق زلزله زده استان کرمانشاه رتبه های زیر هزار کسب کردند.

یزدان پناه با اشاره به سهمیه  پنج درصدی دانش‌آموزان مناطق زلزله زده در کنکور سراسری افزود: با تلاش های انجام گرفته این سهمیه ظرف چهار سال آینده نیز ماندگار خواهد بود، ضمن اینکه در تلاشیم تا از طریق مجمع نمایندگان این زمان را بیشتر کنیم و شاید بتوانیم کرمانشاه را هم به این لیست اضافه کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه در جریان زلزله سال گذشته استان کرمانشاه ۷۸ مدرسه در مناطق زلزله زده تخریب شد، افزود: تفاهم نامه ساخت ۲۰۲ مدرسه در مناطق زلزله زده امضا شده که تاکنون عملیات اجرایی ۱۶۳ مدرسه آغاز و  تا مهرماه امسال نیز ۵۹ مدرسه تحویل شده‌ و مابقی مدارس نیز پس از تکمیل تحویل خواهد شد.

وی با  اشاره به بدهی ۴۳ میلیارد تومانی آموزش و پرورش استان به فرهنگیان اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در حال حاضر این مبلغ به استان تخصیص پیدا کرده و در حساب خزانه است و قرار است طی روزهای آتی برای پرداخت به فرهنگیان در اختیار استان قرار گیرد. با پرداخت این مبلغ تمامی بدهی های آموزش و پرورش از سال ۸۹ تاکنون به فرهنگیان تسویه خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر هیچکدام از بازنشستگان فرهنگی هیچ طلبی از آموزش و پرورش کرمانشاه ندارند، گفت: تمامی پاداش بازنشستگان تا ۲۹ اسفند ماه سال ۹۶ پرداخت شده است. پاداش‌ فرهنگیان بازنشسته سال ۹۷ نیز در قالب بودجه ۹۸ پرداخت خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به دستورالعمل تعدیل نیروی معاونین سازمان امور استخدامی مبنی بر عزل معاونین مدارس گفت: در استان کرمانشاه ۲۱۳۲ معاون باید عزل می‌شد که با تلاش‌های انجام شده با استفاده از فرصت زلزله هیچ عزلی در استان کرمانشاه اتفاق نیفتاد.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه به تبدیل وضعیت مربیان حوزه پیش دبستانی و نهضت استان کرمانشاه نیز اشاره کرد و افزود: با تلاش های انجام شده این مربیان از اول مهرماه سال آینده تبدیل وضعیت خواهند شد.

وی اشاره‌ای هم به طرح رتبه بندی معلمان و تصویب آن در دولت داشت و افزود: این طرح در مجلس است و در صورت تصمیم گیری مجلس اجرایی خواهد شد که احتمالاً این اتفاق در اواخر امسال بیفتد. در صورت اجرایی شدن طرح رتبه بندی معلمان، برای فرهنگیان نیز همچون اعضای هیئت علمی رتبه تعریف می شود که بر مبنای آن حقوق فرهنگیان تعیین خواهد شد.

 یزدان پناه اشاره ای هم به بیمه تکمیلی فرهنگیان استان داشت و افزود: فرهنگیان استان از امروز( اول دی) می توانند از این امکانات در درمانگاه ها، بیمارستانها و آزمایشگاه های تحت قرارداد استفاده کنند.

وی سپس با بیان اینکه تا سال گذشته استان کرمانشاه از حیث پذیرش نوآموزان مقطع پیش دبستانی رتبه ۳۱ کشور را در اختیار داشت، افزود: امسال موفق شدیم رتبه اول کشور را با افزایش ۱۰۴ درصدی ورودی های پیش دبستانی کسب کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه انبارهای اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه پر از بخاری‌های استاندارد است، از مردم خواست در صورت مشاهده استفاده از وسایل گرمایشی غیراستاندارد، موارد را برای جایگزینی با بخاری‌های استاندارد گزارش کنند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین