کد خبر: ۵۶۴۰۲۹
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۴

مخارج سالانه خانواده‌ها چقدر زیاد شد؟

متوسط هزینه سالانه خانوار شهری در سال ۹۶ در مقایسه با سال ۹۵ بیش از آن ۱۵.۷ درصد افزایش یافته است.
آفتاب‌‌نیوز :
بر اساس اطلاعات مرکز آمار در سال ۱۳۹۶، متوسط هزینه سالانه یک خانوار شهری برابر ۳۲۹۵۲۵ هزار  ریال بوده که از این مقدار ۲۳.۳ درصد مربوط به هزینه‌های خوراکی و دخانی و ۷۶.۷ درصد مربوط به هزینه‌های غیر خوراکی است.

متوسط هزینه سالانه خانوار شهری در مقایسه با رقم مشابه در سال ۱۳۹۵، ۱۵.۷ درصد افزایش یافته است.

هزینه‌های خوراکی و دخانی خانوار در سال ۱۳۹۶ نسبت به سال ۱۳۹۵ معادل ۱۵.۲ درصد و هزینه‌های غیر خوراکی معادل ۱۵.۹ درصد افزایش یافته است.در سال ۱۳۹۶ متوسط هزینه خوراکی و دخانی یک خانوار شهری، برابر ۷۶۷۵۰ هزار ریال بوده است که در مقایسه با سال ۱۳۹۵ به میزان ۱۵.۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس نتایج این بررسی، در بین هزینه‌های خوراکی و دخانی بیشترین سهم با ۲۲.۱ درصد، مربوط به هزینه «آرد، رشته، نان، غلات و فرآورده‌های آن» بوده و هزینه‌های مربوط به «گوشت» با ۲۰.۴ درصد، «میوه‌ها و سبزی‌ها» با ۱۶.۹ درصد، «شیر و فرآورده‌های آن و تخم پرندگان» با ۱۰.۷ درصد و «نوشابه‌ها، غذاهای آماده و دخانی‌ها» با ۸.۷ درصد در مراتب بعدی اهمیت قرار داشته است.

در سال ۱۳۹۶ هزینه‌های خوراکی و دخانی یک خانوار شهری اعم از «خشکبار و حبوب» ۲۳.۹ درصد، «نوشابه‌ها، غذاهای آماده و دخانی‌ها» ۲۲ درصد، «ادویه‌ها، چاشنی‌ها و سایر ترکیب‌های خوراکی» ۱۸.۹ درصد، «قند، شکر، شیرینی‌ها، چای، قهوه و کاکائو» ۱۸.۲ درصد، «آرد، رشته، نان، غلات و فرآورده‌های آن» ۱۶.۱ درصد، «میوه و سبزی‌ها» ۱۴.۴ درصد، «گوشت» ۱۱.۵ درصد، «شیر و فرآورده‌های آن و تخم پرندگان» ۱۰.۹ درصد و «روغن‌ها و چربی‌ها» ۷.۷ درصد نسبت به رقم هزینه مشابه سال قبل افزایش داشته است.

در سال ۱۳۹۶، متوسط هزینه‌های غیرخوراکی یک خانوار شهری برابر ۲۵۲۷۷۵ هزار ریال بوده است که در مقایسه با سال قبل، افزایشی برابر با ۱۵.۹ درصد نشان می‌دهد. هزینه «مسکن» با سهمی معادل ۴۳ درصد از کل هزینه‌های غیر خوراکی، بیشترین سهم را دارا بوده است. هزینه‌های «حمل و نقل و ارتباطات» با ۱۶.۲ درصد، «بهداشت و درمان» با ۱۳.۸ درصد» کالاها و خدمات متفرقه» با ۱۲.۸ درصد و «پوشاک و کفش» و «لوازم، اثاث و خدمات خانوار» با ۵.۲ درصد در مراتب بعدی قرار دارند.

در سال ۱۳۹۶ هزینه‌های غیرخوراکی یک خانوار شهری اعم از «لوازم، اثاث و خدمات خانوار» ۲۴.۵ درصد، «حمل و نقل و ارتباطات» ۲۱.۲ درصد، «تفریحات، سرگرمی‌ها و خدمات فرهنگی» ۲۰.۷ درصد، «بهداشت و درمان» ۱۷.۴ درصد، «کالاها و خدمات متفرقه» ۱۶.۶ درصد» پوشاک و کفش» ۱۶.۲ درصد و «مسکن» ۱۱.۹ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

منبع: صدا و سیما
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین