کد خبر: ۵۶۴۰۳
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۸۵ - ۱۱:۵۴
سناتور دموکرات آمریکایی خواستار شد:

تحقیق درباره فروش قطعات F14 به ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جان کری، سناتور دموکرات آمریکایی بعد از انتشار گزارشی مبنی بر فروش قطعات حساس نظامی آمریکایی به ایران و چین خواستار تحقیق و تفحص درباره ضعف‌های امنیتی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) شد. کری در شرایطی خواستار تحقیق درباره فروش قطعات نظامی به ایران شده که گمان می‌رود یک دلال تسلیحاتی پاکستانی با شرکت در فروش تجهیزات مازاد پنتاگون قطعاتی از جت‌های جنگنده F-14 و اجزای موشکی را به ایران فروخته است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، جان کری سناتور دموکرات آمریکایی که خواستار تحقیق کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در مورد گزارش اخیر خبرگزاری آسوشیتدپرس شده در این مورد گفت: هیچ راهی نباید وجود داشته باشد که ایران در شرایط آشفته خاورمیانه به این تجهیزات نظامی حساس دست یابد. 

آسوشیتدپرس در ادامه این گزارش با اشاره به اینکه بازرسان فدرال می‌گویند مقداری از ادوات خریداری شده به ایران رسیده می‌نویسد: یک دلال تسلیحاتی پاکستانی قسمت‌های از موتور هلی‌کوپترهای شینوک را از سوی یک شرکت آمریکایی که این تسلیحات را از پنتاگون خریده برای ایران خریداری کرده است.

در همین خصوص «فرد بایلی» یکی از مقامات پنتاگون با اشاره به اینکه پنتاگون در فروش قطعات مازاد خود مرتکب اشتباهی نشده گفت: این تقصیر پنتاگون نیست که قطعات به دست آنهایی که نباید می‌افتاد افتاده است. بر طبق قوانین آمریکا شرکت‌ها یا افراد که ادوات نظامی ساخت آمریکا را خریداری می‌کنند حق فروش آنها به طرف ثالثی را ندارند. فرد بایلی همچنین تقصیر را به گردن مسئولان گمرک انداخت و گفت: آنها موظفند تمام محموله‌ها را به دقت بازرسی کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین