کد خبر: ۵۶۴۱۵۰
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱

حملات داعش به دیرالزور به دنبال اعلام خروج آمریکا از سوریه

از زمانی که دونالد ترامپ اعلام کرده که داعش در سوریه "شکست خورده"، نیروهای این گروه تروریستی حمله شدیدی را با بمب‌گذاری‌های انتحاری و خودروهای زره‌پوش صورت داده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
نیروهای دموکراتیک سوریه اظهار کردند، با اعلام خبر خروج نیروهای آمریکا از سوریه، نیروهای داعش جسورتر شده و برای تصرف دوباره شهر هجین در دیر الزور به تکاپو افتاده‌اند.

مصطفی بالی، سخنگوی نیروهای دموکرات سوریه اظهار کرد: تصمیم آمریکا برای خروج از سوریه به آن‌ها روحیه زیادی داده است.

این نیروهای همچنین از رویارویی با "حمله‌ای شدید" از سوی داعش خبر داده‌اند که طی آن دست‌کم ۱۷ بمب انتحاری منفجر شده و با تیراندازی و رگبار نارنجک همراه بوده است.

نیروهای کرد می‌گویند، "ده‌ها" نیروهای داعش رابا حمایت حملات هوایی آمریکا نابود کرده‌اند.

به گزارش روزنامه تلگراف، با این حال مقامات انگلیسی و آمریکایی نگران هستند که نیروهای دموکرات سوریه نتوانند سرزمین‌هایی که از کنترل داعش خارج شده را حفظ کنند.

رییس جمهور آمریکا در توییتر خود نوشت: اساسا قرار بود سه ماه در سوریه بمانیم و این مساله به هفت سال پیش بازمی‌گردد. ما هیچ‌گاه این کشور را ترک نکردیم. وقتی که من رییس جمهور شدم داعش داشت وحشی می‌شد. حالا این گروه به طور عمده شکست خورده و دیگر کشورها نظیر ترکیه باید بتوانند به راحتی به آنچه که (از این نیروها) باقی مانده، رسیدگی کنند. ما داریم برمی‌گردیم خانه!

تصمیم دونالد ترامپ برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، انتقاداتی را به همراه داشته و همچنین نگرانی‌هایی را در خصوص بازگشت و بسیج مجدد نیروهای داعش برانگیخته است. جیمز ماتیس، وزیر دفاع مستعفی آمریکا نیز به دنبال این تصمیم رییس جمهوری آمریکا از سمت خود استعفا کرد.

برت مک گورک، فرستاده رئیس جمهور آمریکا در ائتلاف بین المللی ضد داعش نیز استعفای خود را تقدیم کرده است. او تصریح کرده که در اواخر فوریه ۲۰۱۹ این سمت را ترک خواهد کرد.

منابع آگاه در مصاحبه با شبکه "سی بی اس" آمریکا گفته‌اند که وی به مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده که شدیداً مخالفت تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از سوریه بوده است.

جوزف دانفورد، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا اندکی پیش از اعلام این تصمیم از سوی دونالد ترامپ اظهار کرد، برای آموزش نیروهای محلی به منظور حفظ مناطقی که از تسلط داعش درآمده، "راهی طولانی در پیش است".

به گفته او.، آمریکا قصد دارد برای جلوگیری از بسیج مجدد نیروهای داعش، حدود ۴۰ هزار نیروی سوری را آموزش دهد اما در حال حاضر تنها حدود ۸۰۰۰ تن از آنان آماده هستند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین