کد خبر: ۵۶۴۲۷
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۸۵ - ۱۸:۳۳
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس:

اعراب علیه ایران متحد نمی‌شوند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عبدالرحمن العطیه دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس گزارشات اخیر مبنی بر اینکه آمریکا در نشست کویت کشورهای منطقه را برای اتخاذ موضع مخالف علیه پرونده هسته‌ای ایران تحت فشار قرار داده است انکار کرد. وی تاکید کرد «از نظر اعضای شورا تمام کشورها از جمله ایران حق داشتن تکنولوژی صلح‌آمیز هسته‌ای را دارند». 

العطیه در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی کویت (کونا) گفت:‌ در عین حال تمام کشورهایی که به دنبال توسعه انرژی هسته‌ای هستند باید به طور کامل و شفاف با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری داشته باشند. وی با رد تلاش آمریکا برای متحد کردن اعراب در مقابل ایران گفت: از بین بردن فضای اعتماد بین ایران و برخی کشورهای مهم منطقه‌ای به نفع هیچ کس نیست. 

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس همچنین تأکید کرد: اعضای شورا از جامعه جهانی می‌خواهند اسرائیل را برای پذیرش بازرسان بین‌المللی برای بازدید از تأسیسات هسته‌ای‌اش تحت فشار قرار دهند. 

وی با یادآوری این که «کشورهای شورای همکاری خلیج فارس نمی‌خواهند شاهد تکرار سناریوی عراق در هیچ یک از کشورهای منطقه باشند» افزود: شورای همکاری خلیج فارس خواستار حل مسأله هسته‌ای ایران از طریق مذاکره و همکاری این کشور با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین