کد خبر: ۵۶۴۲۹۳
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۰
بعد از حضور پسر رییس فدراسیون تیراندازی در اردوی تیم ملی اهداف پروازی

دبیر فدراسیون تیراندازی: شما به ژن خوب اعتقاد ندارید؟/ پسر رییس با استعداد است!

رضا ملک محمدی گفت: بعد از پایان مسابقات اهداف پروازی، امتیازات و رکوردها به صورت عدد جلوی اسم نفرات نوشته شد و در پایان دیدم که نفر اول پسر دادگر رییس فدراسیون است. باید ناراحت شویم؟ من که خوشحال شدم!
آفتاب‌‌نیوز :
در حالی که این روزها فدراسیون تیراندازی با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند و برای خرید مهمات، جذب مربیان خارجی و حضور در اردوها و مسابقات خارجی از کمبود منابع مالی سخن می‌گویند، توجه فدراسیون به رشته‌ اهداف پروازی بیشتر شده است؛ رشته‌ای که ورزشکارانش در رنکینگ فدراسیون جهانی جایگاه بالایی ندارند و نسبت به ورزشکاران تپانچه و تفنگ که افتخارات بسیار زیادی کسب کرده اند، چندان اولویت ندارد. اما فدراسیون به دنبال برنامه‌ریزی برای مسابقات خارجی و کسب سهمیه المپیک در اهداف پروازی است. البته دبیر فدراسیون تیراندازی می‌گوید که فدراسیون به همه رشته‌ها با توجه به مقام ها و سبقه‌ای که دارند توجه می‌کند. البته پسر رییس فدراسیون تیراندازی هم جدیدا به عضویت تیم ملی اسکیت در اهداف پروازی در آمده است.

دبیر فدراسیون تیراندازی ضمن تایید حضور پسر رییس فدراسیون در اردوی تیم ملی، به سوالات ایسنا پاسخ داد.

* در مورد اردوهای تیم ملی بگویید:

تمام اردوها در تمامی رشته ها در حال برگزاری است بجز در رشته تراپ که خود مربی‌اش خواسته این اردوها از اواسط بهمن آغاز شود.

* آیا اردوی هانوفر آلمان برای ملی‌پوشان تفنگ و تپانچه انجام خواهد شد؟

یک ماهی است که برای اردوی هانوفر تمام تلاش خود را می کنیم. اسامی بچه ها و شماره سلاح های آنها جمع آوری شده و در حال هماهنگی برای دعوت نامه و دریافت ویزاها هستیم.

* آیا برای اردوی هانوفر مشکلی از جهت گرفتن ویزا و یا تامین منابع مالی وجود دارد؟

یقینا وجود دارد. چون ایام پایان سال میلادی است و مطمئنا سفارت خانه ها، ادارات، فدراسیون آلمان، فدراسیون جهانی و همه به کمای تعطیلات سال میلادی می روند. ما هم از شش ماه قبل که نمی توانستیم برنامه‌ریزی کنیم، چون مربی ما یک ماه تا 15 روز پیش از ما اردوی هانوفر را خواسته است! ما هم از همان روزی که مربی از ما این سفر را خواسته به دنبال آن هستیم.

* یعنی امکان دارد که ملی پوشان به هانوفر آلمان اعزام نشوند؟

شما مطمئن هستید که فردا به سر کار می آیید؟ نه ممکن است که مشکلی پیش بیاید. ما هم مطمئنیم که تیم ملی به هانوفر می رود مگر اینکه پول جور نشود یا اینکه مشکلی پیش بیاید.

*  آیا این مشکل مالی تنها برای رشته تفنگ به وجود می آید؟

اصلا این طور نیست. برای همه رشته ها اینگونه است.

* چرا مباحثی همچون نرفتن تیم ملی تفنگ و تپانچه به مسابقات سلاح های بادی، جذب نکردن مربی خارجی تفنگ، ابهام در اعزام ملی‌پوشان به اردوی هانوفر وجود دارد در حالی که برای تیم اهداف پروازی که حتی ورزشکاران این رشته زیاد در رنکینگ جهانی جایگاه بالایی ندارند مسابقاتی همچون گرند پری قطر و جهانی مکزیک در نظر گرفته می شود؟

پاسخ شفاف من و کل فدراسیون این است که ما هر چهار تا بچه مان تفنگ، تپانچه، تراپ و اسکیت را دوست داریم. به همین ترتیب به تفنگ، تپانچه، تراپ و اسکیت هم اهمیت می دهیم و با توجه به مقام ها و سبقه ای که دارند روی آنها سرمایه گذاری می کنیم اما آنقدر کاردان هستیم که هیچ رشته ای را تعطیل نکنیم. فدراسیون قبل سال های سال کرکره اهداف پروازی را پایین کشیده بود. در حال حاضر هم برای احیای مجددش خیلی اذیت شدیم و خیلی زحمت کشیدیم.

* آیا فدراسیون برای اعزام تیم ملی اهداف پروازی به مسابقات گرند پری قطر و جهانی مکزیک برنامه ای دارد؟

هم گرند پری قطر، هم مکزیک و هم بعد از آن امارات تمام مسابقاتی هستند که سال آینده در آنها سهمیه المپیک توزیع می شود. ما اراده و تصمیم داریم که ورزشکارانمان را از اولی تا آخری بفرستیم، منتهی با پول توی جیبمان!

* قبلا رییس فدراسیون تیراندازی از دور بودن مکزیک و هزینه های سرسام آور برای اعزام ملی پوشان تفنگ و تپانچه سخن گفته بود، چطور هزینه‌های این کشور برای اهداف پروازی سرسام آور نیست؟

مسابقات مکزیک برای همه رشته ها دور و هزینه آن سرسام آور است.

* یعنی رشته تفنگ و تپانچه هم به مسابقات جام جهانی مکزیک اعزام خواهند شد؟

این رشته که جام جهانی در مکزیک ندارد.

* یکی از جام های جهانی تفنگ و تپانچه  که برای کسب سهمیه المپیک برگزار می شود در مکزیک است. در همین باره هم رییس فدراسیون گفته بود که هزینه هایش سرسام آور است و شاید نتواند تیم را به این مسابقات اعزام کند.

می دانید این مسابقات چه زمانی است و مسابقات چندمی است که باید ملی پوشان بروند؟ هیچ کس اشتباه نگفته و شما هم درست می فرمایید اما اگر دنبال جواب هستید که فلان جا را می روید فلان جا را نمی روید درست نیست! ما همه رشته ها را دوست داریم، اما اولویت بندی هم کرده ایم. برای من تفنگی که بیشترین مدال را آورده، به ویژه تفنگ سه وضعیتی که بیشترین مدال ها را کسب کرده، بعد از آن تپانچه که باز هم اقبال داشته، بعد تراپ و بعد اسکیت به علت موفقیت هایی که داشتند اهمیت دارند و بیشتر جلوی چشمان من هستند. اکنون هم اگر اعزامی باشد، پولی باشد من هم بیشتر توجه به این رشته ها خواهم کرد. اما این نیست که یک رشته را تعطیل کنم. بگویم شما بروید خانه بخوابید چون می خواهم به رشته دیگر توجه کنم. همه رشته‌ها را در حال فعالیت و اردو با توجه به پولی که می گیرم نگه می دارم. الان من باید رییس فدراسیون را ترغیب کنم، خواهش کردم از او که تلاش کند اعتبار بیاورد تا من ملزومات بخرم، مربی استخدام کنم، مهمات تهیه کنم و اعزام ها را انجام دهم. همه باید به این سمت بروند و به دنبال انگشت اتهام نباشند.

* شما فرمودید که تفنگ سه وضعیت برای شما خیلی مهم است اما چطور است که اردوهای این رشته خشک برگزار می شود؟

بله بله! مهمات در کشور نیست. از خدایمان است که مشکلات برطرف شود، پول بیاورند تا این مشکلات برطرف شود. پول بیاید، اجازه واردات هم بدهند تا مشکلات برطرف شود. ما با وزارت دفاع چندین جلسه داشتیم، اکنون باید درخواست مهمات بدهیم تا بیاید.  بهترین کار این است که بچه های خودمان در ماه دیگر اوایل بهمن که به هانوفر می روند برای خود فشنگ بیاورند. باید به میزان کافی و تا بعد از مسابقات هندوستان برای خود فشنگ بیاورند. در این شرایط تا مسابقات کره می توانیم فشنگ داشته باشیم. این برنامه ریزی ها را کردیم. ان شاءالله که مجوز می گیریم، وزارت دفاع هم با ما همکاری می کند تا هم بچه ها در هانوفر تمرین کنند، هم سلاح های خود را تست کنند و مهمات ویژه اسلحه خودشان را پیدا کنند. امیدوارم با مجوز خوبی که می گیریم مهمات بخرند و بیاورند. تیم اهداف پروازی ما هم اگر کار می کند با فشنگ ایرانی است و به آن هم افتخار می کنیم. گرچه امتیازاتشان به دلیل تولیدات داخلی واقعی نیست چون فشنگ و بشقابک ها 100 درصد استاندارد نیستند. تیم تپانچه هم با فشنگ خفیف ایرانی هر روز تمرین می کند. اما بچه های تفنگ با فشنگ ایرانی کار نمی کنند.

* آیا کار کردن با فشنگ ایرانی در مسابقات مهم مشکل ایجاد نمی کند؟

چرا همینطور است اما همان ابتدا اشاره کردم که می خواهیم هر دو تیم تپانچه و تفنگ را به اردوی هانوفر بفرستیم تا مهمات خود را برای مسابقات بیاورند. نیت این است که اگر تعطیلات کریسمس به ما ضربه نزد اگر مشکلی برای ما به وجود نیاید. تمام توان خود را دو سه هفته تا یک ماه است که به کار گرفتیم تا ملی‌پوشان را به اردوی هانوفر و دهلی بفرستیم باید ببینیم به امید خدا چه پیش می آید.

* آیا پسر دادگر رییس فدراسیون تیراندازی به عضویت اردوی تیم ملی اهداف پروازی درآمده است به طوری که یک رسانه این موضوع را به عنوان ژن خوب در تیراندازی یاد کرده بود ؟

شما به ژن خوب اعتقادی ندارید؟ ما از یک ماه و نیم پیش از همه علاقه مندان به رشته اسکیت دعوت کردیم. هر چند نفری که دوست داشتند برای این رشته ثبت نام کردند. بستر مسابقه عادلانه را با حضور سرمربی و داوران بین المللی فراهم کردیم. این تعداد نفر تیر زدند و ما هم با توجه به رکورد و عددی که به دست آمد 6 نفر را برای اردوی بعدی انتخاب کردیم. بعد از آن مجدد اردو گذاشتیم و این 6 نفر را دعوت کردیم و 6 روز زیر نظر مربی رقابت کردند. رکوردهایی گرفته شد و این امتیازات و رکوردها به صورت عدد جلوی اسم نفرات نوشته شد و در پایان دیدم که نفر اول پسر دادگر است. باید ناراحت شویم؟ من خوشحال شدم. شما هم لطفا، جامعه ایران هم باید خوشحال شوند. من با اسم نفر کاری ندارم، در این رشته ما با امتیاز و نظر مربی کار داریم که چه کسی استعداد دارد. علم روز می گوید بگردید افراد با استعداد را پیدا کنید و روی آن سرمایه گذاری کنید. من که مسئول فنی فدراسیون هستم عرضم این است و حرفم هم کاملا علمی است، باید ناراحت شوم که فامیلی‌اش دادگر است؟ برای من فرقی نمی کند.

* پسر دادگر چند ساله است و آیا این اولین باری بود که در مسابقات تیراندازی شرکت می کرد؟

24 ساله  است. اسکیت خیلی کم مسابقه دارد. چون در کل کشور 10 – 11 نفر هستند. گاها شده سالها مسابقات اسکیت برگزار نکردند. چند وقت است که داریم به این رشته توجه می کنیم. باور می کنید که پسر رئیس فدراسیون مربی خصوصی گرفته تا پیشرفت کند. یعنی به این رشته علاقه دارد. باور می کنید در خانه اسلحه ای وجود دارد که برای 60 سال پیش است. خوب استعداد دارد، علاقه دارد، سرمایه گذاری و پیشرفت کرده، مربی خصوصی گرفته الان هم به عنوان نفر اول انتخاب شده است. من با فامیلی و اسمش کاری ندارم من با امتیازش کار دارم. فردا هم مربی تیم ملی بگوید امتیازش پایین آمده اولین نفری که خط بزنم او است. چون پسر رییسمان است و زورمان به او می رسد. ولی تا زمانی که خوب تیر می‌زند حق ندارم بیرونش کنم. بخدا حق ندارم. نمی‌گویم فشار رسانه ای، فشار افکار عمومی، فشار دشمنان، فشاری کسانی که حذف شدند و امتیاز کم آوردند، نباید ذهن من و بقیه را منحرف کنند. بار بیخود روانی که برای من فدراسیون، برای این ورزشکار و تیم اسکیت ایجاد شده باید برداشته شود. مربی باید استعدادهایی که کشف شده را با امکاناتی که من می‌دهم آماده کند و برای من مدال بیاورد. اگر بنا باشد مدال نیاورد من فردا هم مربی را عوض می‌کنم و هم ورزشکار را. جای تعارف نیست. باید انتظارات کشور، رسانه، مردم و وزارت ورزش را جلب کنم.

* با توجه به سخنان خودتان در حال حاضر شاید یکی از انتظارات رسانه‌ها، ورزشکاران و اهالی تیراندازی جذب مربی خارجی برای رشته تفنگ باشد. اتفاقی که شاید برای اهداف پروازی بیفتد اما برای رشته تفنگ نه.

ابراهیم اینانلو مربی توانمندی است، ما هم به او اعتقاد داریم، از بچگی در فدراسیون تیر می‌زده است و توانمند است. تیم او هم تیم خوبی است و نتایجی هم که در کره بدست آمد، تک مدالی که در جاکارتا برای ما بدست آمد، انصافا اگر از ته دل ورزشکاران بپرسید می‌گویند مدیون اینانلو و قبل از آن آقای لازلو هستند.

* پس حضور مربی خارجی گوران ماکسیموویچ خیلی برای تیم ملی تفنگ مثمرثمر نبوده است؟

چرا بوده، هرکسی یک میزان اثری دارد. به واسطه اینکه مربی خارجی برای ما هزینه بر و گران است، مطمئنا تمایل چندانی برای اینکه به این سمت برویم نداریم مگر اینکه پولش را داشته باشیم. برای اهداف پروازی هم گفتیم اگر بتوانیم مربی خارجی می‌آوریم و گرنه شما را می بریم کار بکنید. حال اگر مربی‌های داخلی خودمان مثل تفنگ بتوانند رشد بچه‌ها را تضمین کنند چرا به دنبال مربی خارجی بروم.

* اگر بخواهیم کمّی هم حساب کنیم در اهداف پروازی به قول خودتان 6 ورزشکار هم بیشتر نداریم اما در رشته تفنگ تعداد ورزشکار و سبقه مدالی بیشتر است.

مطمئنا فدراسیون تیراندازی هر کسی که بهترین نتیجه و بهترین مدال ها را داشته باشد موظف است طبق اصول حرفه ای گری به آن بیشتر توجه کند. هنوز برای اهداف پروازی که مربی خارجی نیاورده‌ایم. یک حرفی زدیم.

* حداقل در اهداف پروازی تلاش برای استخدام مربی وجود دارد، اما برای تفنگ گفته می‌شود پول نیست، نمی توان مربی خارجی استخدام کرد.

چرا درباره این رشته هم گفتیم. ماکسیموویچ هم قرار داد تمام وقت با ژاپن ندارد. اگر گوران یا هر مربی دیگر خارجی که بدانیم به درد ابراهیم اینانلو و تیم تفنگ می‌خورد را پیدا کنیم می آوریم. ما به این موضوع اعتقاد داریم.

* یعنی احتمال جذب مجدد گوران ماکسیمویچ برای تیم ملی تفنگ وجود دارد؟

او تمام وقت قراردادی نبسته و قراردادش با ژاپن نیمه وقت باشد. اگر بتوانیم و ورزشکارانمان بخواهند حتما از حضورش استفاده خواهیم کرد.

* اگر بخواهید مجدد گوران ماکسیموییچ  را استخدام کنید باز هم نیمه وقت خواهد بود؟ چون این نیمه وقت بودن بار قبل نتیجه نداشته است.

نه نمی‌شود گفت از او بد دیدیم. گوران واقعا زحمت کشید. البته نصف بیشتر قرارداد لازلو را هم ما دادیم. در گذشته پول بود اما نمی‌دادند. قول، وعده و وعید، قرارداد عمل نشده. خیلی از مطالبات آقای لازلو را فدراسیون جدید تسویه کرد. من هم می‌توانم آدم نسیه بیاورم، برای کشور دلخوری و بدبینی ایجاد کنم، مثلا چهارتا مدال هم بیاورم و بعد زیر تعهداتم بزنم. ولی ما با توجه به داشته هایمان قدم برمی‌داریم. مدالهایی که اکنون با اینانلو و گوران کسب شد بی سابقه بوده است. مدالی که الهه احمدی از مونیخ آورد بی سابقه بود. مدال نکونام را چرا فراموش کردیم. انصافا تاکنون این مدال‌ها را نداشته ایم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین