کد خبر: ۵۶۴۳۰۱
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۳

رسیدگی به شکایت علیه وحید مرادی بعد از مرگ متهم

پرونده اتهامی وحید مرادی، شرور معروف تهرانی که در پی قتل یک نفر و مجروح‌کردن فرد دیگری بازداشت شده ‌بود، در حالی در دادگاه کیفری استان تهران مورد رسیدگی قرار گرفت که خودش در زندان کشته شده ‌است.
آفتاب‌‌نیوز :
براساس محتویات پرونده وحید مرادی روز چهارشنبه، 26 اردیبهشت سال جاری، با ورود به خانه حسین که از دوستانش بود، او را کشت و دو نفر دیگر را مجروح کرد. او پس از ارتکاب جنایت قصد داشت از مرز بازرگان به صورت قاچاقی به ترکیه فرار کند که در عملیات پلیسی دستگیر شد.

او بعد از بازداشت به قتل اعتراف کرد و گفت: چون مقتول شوخی‌های نابجایی می‌کرد و من را کلافه کرده ‌بود، او را کشتم.وحید گفت: ابتدا قرار بود در یک باغ میهمانی بگیرند؛ اما من نپذیرفتم؛ به‌همین‌خاطر حسین شب قبل با من تماس گرفت و گفت خودش دنبالم می‌آید؛ اما صبح دوباره تماس گرفت و خواست با آژانس به خانه‌اش بروم. وقتی سر کوچه رسیدم، به حسین زنگ زدم. او آمد و کرایه آژانس را حساب کرد و با هم به خانه رفتیم. ما مشروب خوردیم و من خیلی مست بودم و فکر می‌کنم ضربات را به دست حسین زدم و اصلا یادم نمی‌آید دقیقا ضربات را کجای او زدم.

او گفت: من هنگام خروج از خانه با خواهرزاده حسین درگیر شدم و او را هم با دو ضربه چاقو مجروح کردم.

بعد از اعترافات وحید او با قرار بازداشت به زندان منتقل شد؛ اما در زندان نیز با چند نفر درگیر شد و در این درگیری به قتل رسید. بعد از کشته‌شدن وحید با وجود اینکه اولیای‌دم می‌توانستند درخواست دیه از بیت‌المال کنند؛ اما از شکایت خود گذشت کردند و گفتند که هیچ ادعا و درخواستی ندارند؛ اما فردی که در این درگیری مجروح شده ‌بود، بر شکایت خود باقی ماند.

روز گذشته جلسه رسیدگی به این پرونده در شعبه 10 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد. با توجه به اینکه متهم یعنی وحید کشته ‌شده‌ بود، فقط شاکی در جایگاه قرار گرفت. او گفت: وحید قمه کشید. او حالت عادی نداشت و خیلی خطرناک رفتار می‌کرد. ما اصلا نمی‌دانستیم چه شده‌ و او چرا ناراحت است. یک‌دفعه با قمه حمله کرد. اول حسین را زد. آن‌قدر قدرتش زیاد بود و وحشیانه حمله می‌کرد که کسی نتوانست جلویش را بگیرد و افراد دیگری که در آنجا بودند، فرار کردند. من هم که جلوی در سعی کردم او را بگیرم، با قمه چند ضربه هم به من زد و حالا چنان صدمه دیده‌ام که حرکت دستم دیگر کامل نیست. او گفت: ما شکایت کردیم تا وحید به خاطر قتل حسین محاکمه شود؛ اما وقتی او کشته شد، دیگر برایمان فایده‌ای نداشت که شکایت را ادامه دهیم و اولیای‌دم هم گفتند که پول نمی‌خواهند. به‌همین‌خاطر هم درخواستی برای دیه از بیت‌المال ندادند؛ چون خواستار مجازات وحید بودند و دنبال پول نبودند.

بعد از پایان گفته‌های مرد شاکی قضات شعبه 2 دادگاه کیفری برای تصمیم‌گیری دراین‌باره وارد شور شدند.

منبع: روزنامه شرق

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین