کد خبر: ۵۶۴۳۹۴
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱

وزیر کشور: در انتخابات ریاست جمهوری یک رای باطل نشد و یک صندوق به هم نخورد

وزیر کشور گفت: در مورد شکایت‌های انتخابات ریاست جمهوری باید یک روزی مفصل صحبت کنم. از اصل شکایات ما همیشه استقبال کرده‌ایم و دلیلش این است که یکی از مراحل نظام دموکراسی همین است که اگر کسی اعتراض دارد بتواند اعتراض خود را عنوان کند. دوم اینکه به کار خودمان صددرصد اعتماد داشته باشیم.
آفتاب‌‌نیوز :
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز در همایش یکصدمین سال تلاش؛ مدیریت هوشمند هویت ایرانیان و تشکیل ثبت احوال، که در وزارت کشور برگزار شد ضمن تقدیر از عملکرد کارکنان ثبت‌احوال در انتخابات کشور گفت: در فضاهای مهم مثل انتخابات مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری، شوراهای شهر و روستا و ریاست جمهوری انصافا ثبت‌احوال خوب درخشید. 

وی ادامه داد: در همین انتخابات (ریاست جمهوری اخیر) خیلی ادعا شد که اتفاقاتی افتاده و شکایات زیادی شد. به گونه‌ای که اگر یادتان باشد انتخابات ریاست جمهوری در ساعت 12 شب آخرین روز فرصت اعلام شد. خیلی‌ها نگران بودند که این اعلام رای که طولانی شده است برای چه چیزی است. 

وزیر کشور با اشاره به تبلیغات رسانه‌ای و روزنامه‌ای در زمان اعلام رای انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: درمورد شکایت‌های انتخابات ریاست جمهوری باید یک روزی مفصل صحبت کنم. از اصل شکایات ما همیشه استقبال کرده‌ایم و دلیلش این است که یکی از مراحل نظام دموکراسی همین است که اگر کسی اعتراض دارد بتواند اعتراض خود را عنوان کند. دوم اینکه به کار خودمان صددرصد اعتماد داشته باشیم.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: برخی از دوستان می‌پرسیدند که چه زمانی اعلام می‌شود؛‌ من با آرامش می‌گفتم هر وقت بشود و بالاخره فرصت 10 روزه وجود دارد. یک رای باطل نشد و یک صندوق به هم نخورد. 

وی با اشاره به موضوع اعتراض‌ها در انتخابات ریاست جمهوری گفت: بیشترین اعتراض در رای‌ها همین موضوع تشخیص هویت و عدم رسیدن افراد به سن قانونی و یا اینکه تعدادی از افراد بتوانند چند بار رای بدهند بود ولی به لطف خداوند متعال و با دقت عمل و سرعت شما در تمام انتخابات بدون اینکه اتفاقی بیفتد و یک صندوق یا رای باطل شود توانستیم این کارها را انجام دهیم. 

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین