کد خبر: ۵۶۴۴۹۱
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۲

هشدار درباره اعتراض کارگران ساوه

دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه گفت: با حل مشکلات جامعه کارگری و افزایش میزان دستمزد، اجازه ندهیم صدای کارگران ساوه از کف خیابان شنیده شود.
آفتاب‌‌نیوز :
داود میرزایی در آئین افتتاح سایت آموزش‌های کوتاه مدت خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه با تاکید بر اینکه حال و روز جامعه کارگری اصلا خوب نیست، اظهار کرد: هم اکنون شرایط اضطراری در جامعه کارگری وجود دارد و با عبور از چراغ زرد به چراغ قرمز نزدیک شدیم به گونه‌ای که با کاهش قدرت خرید کارگران سفره آنان تهی تر از گذشته شده است.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت صنایع در شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه به عنوان قطب صنعتی و بزرگترین شهر صنعتی کشور گفت: برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی در این شهرستان تولیدکننده قطعات خودرو هستند که به دلیل عدم پرداخت بدهی از سوی شرکت‌های خودروساز شاهد اخراج بی رویه کارگران قطعه ساز هستیم.

وی اخراج های دسته جمعی در آستانه شب عید را موجب بروز نگرانی های فراوان و استرس بین کارگران دانست و افزود: حقوق‌های معوق تا 10 ماه و نیز عدم همخوانی دستمزدها با میزان گرانی و تورم در بین کارگران نگرانی‌ها را دو چندان و تشدید کرده است و اگر چاره اندیشی نشود قطعا با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

دبیر خانه کارگر ساوه و زرندیه با اشاره به افزایش آمار کارگرانی که اقدام به دریافت بیمه بیکاری در ساوه می‌کنند، گفت: افزایش آمار دریافت کنندگان بیمه بیکاری نشانگر اخراج بی رویه کارگران است و به سازمان تامین اجتماعی نیز آسیب جدی وارد می‌کند چرا که از درآمد این سازمان کاسته شده و میزان پرداختی‌ها افزوده می‌شود و روز به روز به ورشکستگی نزدیکتر خواهد شد و در صورت ورشکستگی به یک ابرچالش در کشور تبدیل خواهد شد.

وی در ادامه استیضاح وزیر سابق کار و درگذشت رئیس سازمان تامین اجتماعی را آسیب جدی بزرگی دانست که به بدنه جامعه کارگری وارد شد و افزود: امیدواریم وزیر کار و رئیس جدید سازمان تامین اجتماعی بتوانند این خلاء بزرگ را پر کرده و با تدابیر مناسب به وضعیت کارگران سروسامان دهند.

میرزایی در ادامه با اشاره به افتتاح سایت آموزش‌های کوتاه مدت در خانه کارگر که از تاکیدات دبیرکل خانه کارگر کشور است، گفت: ارائه خدمات آموزشی به کارگران رکن اصلی تشکیلات است و این سیاست با جدیت دنبال می شود.

وی ادامه داد: اگر امروز نمی‌توانیم میزان دستمزد و حقوق کارگران را افزایش دهیم با برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارت آموزی زمینه درآمدزایی را برای خانواده های کارگران فراهم کنیم تا با بهبود نسبی اقتصاد جامعه کارگری بستر افزایش قدرت خرید و بهبود معیشت را با ارائه آموزش رایگان فراهم کنیم.

دبیر خانه کارگر ساوه و زرندیه از آموزش بالغ بر هشت هزار نفر در این تشکیلات خبر داد و افزود: امیدواریم این میزان تا پایان سال به 10 هزار نفر افزایش یابد. با توسعه این سایت ظرفیت آموزش سالانه بالغ بر 20 هزار نفر خواهد بود.

به گزارش ایسنا، امام جمعه ساوه نیز گفت: تکریم کارگران به معنای تکریم مقام کار و جایگاه بالای کارگران است.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی در ادامه با اشاره به اخراج بی‌رویه کارگران اظهار کرد: در خصوص اینکه گفته می‌شود سیاسی کاری برخی نمایندگان محترم موجب بروز مشکلات در جامعه کارگری شد باید بگویم که اگر کسی سیاسی کاری کرد دیگر محترم نیست. محترم بودن مربوط به زمانی است که در جهت منافع ملی و منافع مردم کار شود. همه مسئولان وظیفه دارند در خدمت مردم باشند به عبارتی دیگر مردم را نمایندگی کنند نه خودشان را و تاسف اینجاست که عده‌ای برای منافع دیگر کار می‌کنند.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: مردم ما نجیب‌ترین مردم هستند و مسئولین اگر با مردم باشند همراهی مردم بیشتر خواهد شد. با همراهی مردم دشمنان سنگر به سنگر عقب نشینی می‌کنند. مسئولیت‌شناسی و مسئولیت‌پذیری موجب خواهد شد تا به مردم به ویژه کارگران، خدمت رسانی صادقانه صورت گیرد.

امام جمعه ساوه با اشاره به افتتاح سایت آموزشی خانه کارگر نیز گفت: علاوه بر یادگیری آموزش برای مهارت‌آموزی باید در حوزه فرهنگی هم فعالیت کرد تا آسیب‌های اجتماعی هم کاهش یابد.

در ادامه ناصر رحیمی عضو هیئت اجرایی خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه نیز با تاکید بر ارائه آموزش‌های رایگان در خانه کارگر گفت: تنها هزینه‌ای که از اعضا دریافت می‌شود حق عضویت سالانه است و اعضاء با پرداخت حق عضویت ناچیز می‌توانند از تمامی خدمات فرهنگی، ورزشی، آموزشی، رفاهی و خدماتی  بهره مند شوند.

وی آموزش را لازمه پیشرفت و توسعه متوازن کشور بیان کرد و افزود: موضوع آموزش رایگان در قانون اساسی نیز مورد تاکید واقع شده است و برای مردم پیش بینی شده است در حالیکه وضعیت آموزشی در کشور اینگونه نیست و باید الگوی رایگان بودن آموزش در خانه کارگر به تمامی محیط های آموزشی کشور تعمیم داده شود.

به گزارش ایسنا، معاون اجرایی خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه نیز با اشاره به آغاز فعالیت سایت آموزشی خانه کارگر اظهار کرد: سایت آموزش های کوتاه مدت خانه کارگر ساوه و زرندیه در مساحتی معادل هزار متر مربع با ظرفیت پذیرش حداقل هزار نفر بصورت ماهانه آماده خدمت رسانی به اعضای خانه کارگر است.

محمدرضا خیراندیش اظهار کرد: در این سایت آموزشی 15 رشته شامل انواع صنایع دستی نظیر کیف دوزی، چرم دوزی، خیاطی، بافندگی، آشپزی، خطاطی، نقاشی، دوره های آموزشی حسابداری، کامپیوتر، زبان و ... فعال است.

در آئین بهره برداری از این سایت آموزشی معاون فرماندار، رئیس و اعضای شورای شهر، تشکلات کارگری و جمعی از مسئولان شهرستانی و اعضای خانه کارگر حضور داشتند و از مربیان آموزش‌های کوتاه مدت با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین