کد خبر: ۵۶۴۷۱۲
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵

انتخابی عجیب از ذوب‌آهن برای لیگ قهرمانان

باشگاه ذوب آهن با ارسال نامه ای خواستار این شد تا در صورت صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه کربلا از تیم نماینده احتمالی عربستان (النصر) میزبانی کند.
آفتاب‌‌نیوز :
طی سال های اخیر و پس از اینکه عربستانی ها حاضر نشدند مقابل نماینده های ایران در خاک ایران بازی کنند و دادگاه عالی ورزش (CAS) هم حکم به انجام بازی در زمین بی طرف میان نماینده های ایران و عربستان در لیگ قهرمانان آسیا داد، صحبت های زیادی در مورد انتخاب مکان مناسب برای میزبانی از تیم های عربستانی میان ایرانی ها انجام شده است.

کشور عمان، امارات و قطر تاکنون کشورهایی بوده اند، که میزبان تیم های ایرانی مقابل تیم های عربستانی بوده اند و در این بین برخی اوقات میزبانی در کشورهایی نظیر ازبکستان هم برای فراهم شدن شرایط میزبانی مناسب تر برای ایرانی ها مطرح شد که البته هیچ کدام به نتیجه ای منتج نشد و ایرانی ها در سه کشوری که در ابتدا به آنها اشاره شد، از عربستانی ها میزیانی کردند؛ میزبانی ای که با توجه به عرب بودن کشورهای میزبان، غالبا به سود نماینده های عربستان بوده است.

حالا و در اقدامی جالب توجه باشگاه ذوب آهن، با ارسال نامه ای به مسئولان فدراسیون فوتبال خواستار این موضوع شده تا در صورت صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در کشور عراق و ورزشگاه کربلا از نماینده احتمالی عربستان میزبانی کند.

بر اساس قرعه کشی انجام شده، الوصل امارات، برنده پلی آف (عربستان- ازبکستان)، برنده پلی آف (ذوب آهن - الغرافه قطر) و الزورا عراق گروه یکم مسابقات را تشکیل می دهند.

برای این منظور ذوب آهن که این روزها در لیگ برتر شرایط خوبی ندارد، باید ابتدا و در اولین مرحله در روز 23 بهمن ماه با برنده دیدار الوحدات اردن و الکویت کویت در فولادشهر بازی کند و در صورت پیروزی در این مسابقه به مصاف الغرافه در قطر می رود، که تاریخ این مسابقه 30 بهمن ماه خواهد بود، تا تکلیف تیمی که در مرحله گروهی حاضر خواهد شد و به احتمال فراوان با النصر عربستان هم گروه می شود، مشخص شود.

در همین راستا ذوب آهن ایران استادیوم کربلا را به عنوان ورزشگاه بی طرف خود، در صورت صعود به رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا و هم گروهی با تیم سعودی به فدراسیون فوتبال ایران معرفی نمود. 

سعید آذری مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی ذوب آهن اصفهان در ارتباط با انتخاب این استادیوم گفت: « با توجه به حضور پرشور ایرانیان و عاشقان حضرت ابی عبدالله(ع) و نوساز بودن ورزشگاه المپیک کربلا که استادیومی است 30000 نفری و مجهز است، شهرکربلا گزینه نخست باشگاه فرهنگی ورزشی ذوب آهن اصفهان بعنوان شهر میزبان خواهد بود.»
ورزش سه 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین