کد خبر: ۵۶۴۷۸
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۲:۳۳
شرط ایران برای بررسی پیشنهاد کاخ سفید

آمریکا برای مذاکره درخواست رسمی بدهد

آفتاب‌‌نیوز : حسينی در بخش ديگری از نشست مطبوعاتی خود با اشاره به راهبرد جديد آمريكا در عراق و حمله نيروهای آمريكايی به دفتر سركنسولگری ايران در اربيل عراق افزود: برنامه آمريكاييها اين است كه در آينده به بازداشت های گسترده در سطوح و مناطق مختلف عراق دست بزنند و اين رويكرد جديد تنش در عراق و منطقه را افزايش می‌دهد.

حسينی در مورد اظهارات اخير محمد البرداعی مدير كل آژانس بين‌المللی انرژی اتمی مبنی بر اينكه ايران هيچ فعاليت اعلام نشده‌ای ندارد ابراز اميدواری كرد  مسئولان ذی ربط در اروپا و غيراروپا رويكرد مذاكره را مورد توجه قرار دهند. 

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص زمان سفر نماينده ويژه فرانسه به تهران با اشاره به توافق هايی كه در اين زمينه ميان مقام های ايرانی و فرانسوی انجام شده، اظهار داشت: در خصوص سطح و زمان آن توافق قطعی صورت نگرفته است.

حسيني در ارتباط با پرسشی مبنی بر اينكه موضوع آزادی ديپلمات های ايرانی را در تماس مستقيم با آمريكاييها يا به صورت غيرمستقيم از طريق مسئولان عراقی دنبال می‌كنيد ؟ پاسخ داد: اين موضوع از طريق مقام‌های عراقی دنبال می‌شود و ضرورتی به تماس مستقيم با آمريكاييها نيست .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین