کد خبر: ۵۶۴۸۹۶
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰

واعظی: رقابت های زودهنگام انتخاباتی مانع شکل گیری وحدت ملی است

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: دولت برای برجام در خارج و داخل تلاش کرد. حالا در داخل یکسری رقابت‌ها، جناح‌بندی‌ها و مشکلاتی است که سخت به توافق می‌رسند.
آفتاب‌‌نیوز :
 ریشه بسیاری از سوءتفاهم ها در عرصه سیاسی کشور پرهیز گروه ها و جریانات مختلف از صحبت و گفتگو با یکدیگر است. در واقع هم در جبهه اصولگرایی و هم در جبهه اصلاح‌طلبی به دلیل رودربایستی‌ها ناشی از قهر و آشتی‌های مکرر، امروز دیگر جرات و جسارت کمی برای گفت و گوی ملی دارند.

مهر ماه رئیس جمهور برای حل مشکلات کشور با گروه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، هنری و فرهنگی نشست کارشناسی گذاشت و نظر آنها را در موضوعات تخصصی جویا شد.

اما برخی صاحب نظران معتقدند این سطح از گفتگو کافی نیست و دولت به ویژه رئیس جمهور بیشتر باید در این زمینه وقت بگذارد. حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران اخیرا گفت: اگر دولت نیمی از وقتی که برای اجماع سازی در جامعه جهانی گذاشت را در داخل صرف می کرد به حتم برجام با سهولت پیش می رفت.

محمود واعظی درباره رها شدن موضوع گفتگوی ملی در دولت گفت: هیچ کاری نبوده ما شروع کرده باشیم اما رهایش کنیم. هر کاری که در گذشته انجام می دادیم همین الان هم دنبال می کنیم. وظیفه رئیس جمهور و دولت این است با ملت مرتبط باشد و گفتگو کند و این کار هم در حال انجام است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا دولت تلاش خود را برای همراه کردن منتقدان خودش در اجرای برجام انجام داد؟ گفت: بله، دولت برای برجام در خارج و داخل تلاش کرد. البته آن کسانی که برای برجام کار می کنند همان کسانی نیستند که برای داخل کار می کنند. بالاخره داخل سازوکارهای خودش و خارج سازوکارهای خودش را دارد. البته همه دارند با هم کار می کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: حالا در داخل بالاخره یکسری رقابت ها، جناح بندی ها و مشکلاتی است که سخت به توافق می رسند. از همین الان شروع شده، هنوز یک سال تا انتخابات مجلس زمان مانده اما در استان ها و تهران بسیاری از اقدامات و اظهارنظرها و رفتارها را می بینیم که برای انتخابات انجام می شود فلذا وقتی این طور باشد سخت است که به نتیجه برسیم.
خبرآنلاین 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین