کد خبر: ۵۶۵۰۲
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۸۵ - ۲۲:۵۸

یک نامزد دیگر برای کاخ سفید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-رضا رزمجو: بیل ریچاردسون فرماندار دموکرات ایالت نیومکزیکو نیز به صف کاندیداهای حاضر برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2008 پیوسته است. ریچاردسون می‌گوید که از تجربه کافی در این امر برخوردار است و علاوه بر آن می‌خواهد نخستین رئیس جمهور اسپانیایی‌تبار آمریکا باشد. 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ریچاردسون روز یکشنبه خطاب به خبرنگاران گفت: «من فکر می‌کنم برای جبران صدماتی که در شش سال گذشته بر کشور ما وارد شده باید کاری انجام شود و به همین خاطر نخستین گام را برداشته‌ام». وی تاکید کرد «اعتبار دیرپای ما در جهان به شدت خدشه‌ دار شده و اقتصاد آمریکا بیمار و رخوت‌زده به نظر می‌رسد، مهم‌تر آنکه وفاداری و وقار از کاخ سفید رخت بر‌بسته است».

ریچاردسون همچنین اعلام کرد که طی روزهای آتی اوراق انتخاباتی فدرال را پر خواهد کرد تا بتواند فعالیت‌های تبلیغاتی برای جمع‌آوری کمک‌های مالی را آغاز کند. او که 56 سال سن دارد از سیاستمداران کهنه کار حزب دموکرات به شمار می رود. وی پیش از این نماینده کنگره آمریکا بوده و در زمان ریاست جمهوری پرزیدنت کلینتون به عنوان نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل و نیز وزیر انرژی ایالات متحده فعالیت است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین