کد خبر: ۵۶۵۲۲۶
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱

عفونت خون چیست و چه علائمی دارد؟

عفونت خونی بیماری ای جدی است که با خون در سراسر بدن گسترده شده و محدود به قسمت خاصی از بدن نمی شود.
آفتاب‌‌نیوز :
"عفونت خون”ی یک بیماری جدی است که محدود به قسمت خاصی از بدن نمی شود و تمام جاهایی که خون گردش میکند را میتواند درگیر کند و اگر به موقع درمان نشود منجر به مرگ می‌شود. 

عفونت خون چیست و چه علائمی دارد؟ علت و دلیل ابتلا به این مشکل جدی در خون چیست؟آیا درمانی خانگی و طبیعی برای رفععفونت خون وجود دارد؟پاسخ این سوالات را در ادامه این بخش خواهید خواند. 

علایم عفونت خونی در اولین مراحل به چه صورت است 

عفونت و مسمومیت خونی بر اثر یک عفونت حاد خونی است که همراه با خون در تمام بدن به گردش در می آید. این باکتری علائم بالینی مختلفی دارد از جمله انواع گوناگون باکتری که قابل جابجایی هستند؛ تخریب و فساد عضو که منجر به فوت در صد بالایی از مبتلایان میشود. چیزی حدود 20 تا 50 درصد بیماران از این عفونت از دنیا میروند. عفونت و پوسیدگی عضو یکی از مهمترین و بارزترین علائم این بیماری است عفونت خونی یک بیماری جدی است که محدود به قسمت خاصی از بدن نمی شود و تمام جاهایی که خون گردش میکند را میتواند درگیر کند. دلایل زیادی ممکن است منجر به عفونت خون شود مثل یک جراحت اولیه شدید. که مورد درمان قرار نمیگیرد یا زهر ناشی از ورود موجودات ریز و عفونی به بدن. 

رایج ترین علایم بیماری شامل موارد زیر است : 

دمای متغیر بدن که به بالای 38 درجه یا زیر 36 درجه میرسد. 

ضربان بالای قلب ، چیزی حدود 90 تپش در دقیقه 

تنفس تند حدود 20 بار در دقیقه 

موارد آسیب عضو و اندام نیز نشانه های دارد از جمله : 

پایین آمدن سطح میانگین اوره 

بی ثباتی بیماری روحی 

افت میزان پلاکت خون 

تنفس های کوتاه 

بی نظمی ضربان قلب 

دردهایی بطنی و شکمی 

آسیب های عفونی 

عوامل ایجاد کننده عفونت خون

در واقع فاکتور های خطرناک زیادی میتواند منجر به عفونت خون شود. مثل: 

افراد سالخورده 

نوزادان نارس 

افرادی که داروهای پایین آورنده سطح ایمنی بدن استفاده می کنند، مصرف طولانی مدت الکل ها و مواد محلول در چربی، داروهای ضد پس زدگی اندام های پیوندی 

شیمی درمانی و رادیو تراپی

افرادی که دچار بیماری های مزمن مثل دیابت یا ایدز، بیماری های کبدی ناشی از مصرف الکل، بیماران مبتلا به گشاد دریچه قلب، بیماری های کلیه ناشی از مصرف الکل، کسانی که به هر دلیلی طحال آنها جراحی و خارج شده، بیماری های خونی، تومورهای بد خیم و بیمارانی که از بعضی ابزار پزشکی مثل وسیله کاشت ناخن استفاده می کنند. 

باکتری عفونت خون چگونه بر وزن بدن اثر می گذارد 

باکتری عفونت خونی یا مستقیما وارد گردش جریان خون میشود یا از عفونت وارد شده به نسوج بدن مثل پوست و ماهیچه و استخوان و مفصل و اندام های هضم غذا وارد خون میشود. یک باکتری متداول که مسبب عفونت خونی است باکتری مسبب کاهش زیاد وزن و باکتری مسبب افزایش ناگهانی وزن و باکتری بی هوازی است. باکتری های کاهش وزن اساسا بی هوازی هستند و بیشتر همراه با باکتری موجود در معده و روده پستانداران، باکتری اسکریچیا، کلبسیلا، سراتیا, و باکتری های ورودی به بدن مثل سودومالیا و ... است.باکتری افزایش ناگهانی وزن شامل انواع استراپتاکوکوس و استافیلوکوک ها و ... است. انواع رایج باکتری غیر هوازی شامل کلوستردیوم و باکترویدز است. 

درمان خانگی عفونت خون 
روزانه دو فنجان ماستی که باکتری مفید آن پرورش داده شده مصرف کنید. یا از توصیه پزشک در مصرف مکمل ها و دوز مصرف برای سلامتی خود استفاده کنید. همچنین از دیگر مواد غذایی غنی شده با مواد پروبیوتیک در رژیم غذایی استفاده کنید تا از بیماری عفونت خون در امان باشید. 

درمان خانگی عفونت خون با آلوئه ورا 
ژل داخل برگ آلوئه ورا را خارج کنید. و آنرا مستقیما روی بخشی از پوست که مجروح شده بگذارید. اجازه دهید تمام طول شب روی زخم بماند و صبح بشویید. در صورت لزوم این کار را دو تا سه بار تکرار کنید. 

نکته:یا خیلی ساده از یک چهارم آب آلوئه ورا برای شستشوی زخم و دوری از عفونت خون استفاده کنید. 

درمان خانگی عفونت خون با زردچوبه 
مقدار کافی آب و زردچوبه تازه را با هم ترکیب کنید تا خمیری شکل شود. آنرا روی ناحیه پوستی تحت تاثیر عفونت قرار دهید.چند دقیقه اجازه دهید تا خشک شود و سپس با آب بشویید پوست را خشک کنید و دو یا سه بار این کار را تکرار کنید تا عفونت درمان شود یا بسادگی پودر زردچوبه را با شیر گرم یا آب گرم ترکیب کنید و آنرا بنوشید تا از شر باکتری های عفونی داخلی مثل رسپیراکتوری در امان باشید. از زردچوبه بعنوان داروی پیشگیری کننده از بیماری های عفونی استفاده میشود. پس حداقل یک قاشق غذاخوری از آنرا در غذا های روزمره خود استفاده کنید. از توصیه های پزشک برای دوری از عفونت استفاده کنید. 

درمان خانگی عفونت خون با سرکه سیب 
مقداری سرکه نارس و غیر پاستوریزه و طبیعی سیب روی دستمال تمیز کتان بریزید و آنرا مستقیما روی پوست جاییکه احتمال آغشته بودن به عفونت خون دارد قرار دهید. اجازه دهید چند دقیقه روی موست بماند و دستمال خشک شود سپس آنرا با آب ولرم بشویید. این پروسه را در روز دو یا سه بار تکرار کنید تا از عفونت خلاص شوید. 

نکته: اگر پوست حساسی دارید یا بر اثر تماس مستقیم احساس سوزش کردید حتما قبل از استعمال سرکه را با آب رقیق کنید. به منظور درمان داخلی یک قاشق چایخوری سرکه را با چند قطره عسل را در یک فنجان آب گرم حل کنید و بنوشید. نوشیدن این ترکیب اثر باکتری عفونی خون را خنثی میکند.برای درمان و نتیجه گیری بهتر دو بار در روز بنوشید. 

درمان خانگی عفونت خون با روغن درخت چای 
چند قطره روغن درخت چای را با روغن نارگیل خوب ترکیب کنید . آنرا روی محل مورد نظر از پوست یا در صورت لزوم داخل کانال واژن استفاده کنید تا عملکرد هر باکتری عفونی را از بین ببرد. اجازه دهید چند دقیقه بماند و بشویید. برای خلاصی از عفونت این کار را مرتب انجام دهید. 

نکته: یا روغن درخت چای در آب بریزید و محل آلوده شده به باکتری را با آن شستشو دهید. 

درمان خانگی عفونت خون با سیر 
یک حبه سیر را بجوید. 4 تا 5 حبه سیر عملکرد باکتری در بدن را خنثی میکند.با خیساندن چند حبه سیر در یک فنجان آب جوش به مدت ده دقیقه چای سیر درست کنید و روزانه یک یا دو بار آنرا میل کنید . سیر را در رژیم غذایی خود بکار ببرید مثلا در ادویه کاری سوپ سس غذا های برنجی و موارد دیگر. بعد از مشاوره با دکتر برای دوز مشخص میتوانید از کپسول سیر استفاده کنید . استعمال مستقیم روغن سیر روی پوست آلوده به عفونت نیز میتواند موثر باشد. مدت چند دقیقه آنرا ماساژ دهید و چند دقیقه دیگر اجازه دهید روی پوست بماند. نهایتا با آب گرم بشویید و خشک کنید. 

درمان خانگی عفونت خون با جوش شیرین 
نصف قاشق غذاخوری با یک لیوان آب گرم شما را از باکتری رسپیراکتوری معده نجات میدهد. خمیری از جوش شیرین و آب درست کنید و روی پوست ذاری تا به درمان عفونت پوستی کمک کند. برای درمان واژینال و مجاری ادراری یک فنجان از آن را در وان حمام داخل اب گرم حل کنید و حدود 20 دقیقه داخل آن بنشینید سپس خود را با آب گرم بشویید. این کار را مرتب انجام دهید تا کاملا خوب شوید. 

درمان خانگی عفونت خون با روغن نارگیل 
روغن مذاب و گرم نارگیل را روی پوست محل آلوده شده بمالید، چند دقیقه آنرا ماساژ دهید و اجازه دهید مدتی بماند سپس با آب گرم بشویید و خشک کنید. این کار را چند بار تکرار کنید. تکه ای پارچه تمیز را به روغن نارگیل آغشته کنید و دو ساعت داخل واژن قرار دهید. سپس دستمال را خارج کنید و بدنتان را بشویید این پروسه را یک بار در روز تکرار کنید تا از عفونت واژن خلاص شوید. 

یک قاشق غذاخوری عسل را در یک لیوان آب گرم حل کنید. خوب حل کنید و برای درمان گلو درد و سرفه آنرا بنوشید. متناوبا یک قاشق چایخوری عسل را بنوشید تا بدن از باکتری تمیز شود. استعمال عسل روی پوست آلوده به باکتری آنرا از سوزش و خارش نجات میدهد و درمان سریع تری برای پوست است. 

درمان خانگی عفونت خون با شنبلیله 
یک قاشق چایخوری پودر شنبلیله را به یک فنجان ماست تازه اضافه کنید و خوب ترکیب کنید. این ترکیب را دک بار در روز استفاده کنید تا از باکتری خلاص شوید. و یا یک قاشق چایخوری پودر تخم شنبلیله را در یک فنجان آب گرم حل کنید و اجازه دهید 5 دقیقه دم بکشد. آنرا از صافی عبور دهید و با مقداری عسل ترکیب کنید. 3 بار در روز از آن بنوشید تا سیستم ایمنی شما قوی شود و از شر باکتری عفونی خلاص شوید. 

درمان خانگی عفونت خون با لیمو 
لیمو یک درمان عالی در باکتری های عفونی است. بویژه عفونت رسپیراکتوری ؛ لیمو در کاهش خلط و درمان باکتری مولد خلط و بلغم موثر است. و عفونت ایجاد شده را درمان میکند. 

منبع: پارسینه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین