آفتابنیوز : زیر عکس منتشر شده این دانشآموز که در قزوین دست به دست می شود، نوشته شده که این پسر توسط مدیر مدرسه تنبیه بدنی شده و والدین وی نیز نسبت به این موضوع شکایت کردهاند.
پدر دانشآموز قزوینی در گفتوگو با ایلنا در قزوین گفت: سیلی خوردن پسرم20 روز پیش اتفاق افتاده که جای انگشتر مدیر هم روی صورتش افتاده است.
وی با بیان اینکه مدیر به پای فرزندم هم لگد زده و کبود شده است، افزود: فرزندم با یکی از دوستانش سر موضوعی شیطنت کرده و درگیر میشود که ناظم مدرسه هر دوی آنها را صدا کرده و نزد مدیر میبرد و مدیر نیز پسرم را حسابی کنک می زند جالب آنکه این مدرسه یکی از بهترین مدارس قزوین است.
تربیت با کتک زدن محقق نمیشود
این ولی دانشآموز افزود: مدرسه، محیط آموزشی است و در محیط نظامی هم چنین رفتارهایی اتفاق نمیافتد، این در حالی است که مدیر بیان کرده بود باید برای تربیت دانشآموزان همکاری کنیم، آیا با کتک زدن دانشآموزان تربیت می شوند. آیا مجازات دیگری غیر از تنبیه بدنی وجود ندارد؟میدانم بچهها گاهی بزرگترها را خسته میکنند اما آیا با این کار مسئله حل میشود ؟
وی ادامه داد: شاهدان ماجرای کتک خوردن پسرم، چند دانشآموز و معلم وی بوده و حتی معملش حاضر است شهادت دهد.
این پدر دانشآموز اضافه کرد:حتی پنج نفر از اولیای دانشآموزان کلاس فرزندم،فرزندانشان را به مدرسه دیگری منتقل کردهاند.
وی خاطرنشان کرد: شکایت کتبی از مدیر مدرسه موجود است و ازطریق بازرسی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین پیگیر ماجرا شدهایم که مسئول این واحد قول رسیدگی داد. از تهران نیزبا ما تماس گرفتند و گفتند موضوع را پیگیری میکنند.
وی افزود: این در حالی است که مدیر فرزندم را تهدید کرده بود اگر ماجرا را به بنده بازگو کند بدتر از این برایش اتفاق میافتد. ظاهرا معلم مدرسه را نیز که از فرزندم حمایت کرده بود تهدید به اخراج کرد.
تنبیه بدنی دانشآموزان ممنوع است
حسین بینیاز مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین هم در گفت و گو با ایلنا گفت: تنبیه بدنی دانشآموزان مطلقا ممنوع بوده و بارها به مدارس تاکید شده و بخشنامه وزارتی هم ابلاغ شده است.
وی افزود: ماجرای تنبیه بدنی دانشآموز مذکور توسط رئیس اداره عملکرد و ارزیابی و پاسخگویی به شکایات در اداره کل آموزش و پرورش مطرح و در حال بررسی است.
این مسئول ادامه داد: آموزش و پرورش نسبت به ماجرای مذکور صحبتهای طرفین را شنیده و موضوع در حال پیگیری است.