کد خبر: ۵۶۵۳۱
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۳:۳۶

برنامه اتمی ایران در نشست اروپا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست روز دوشنبه خود به بررسی سیاست‌های این اتحادیه در خصوص برنامه هسته‌ای ایران می‌پردازند. بنا به گفته دیپلمات‌های اروپایی وزرا در این نشست در پاسخ به امتناع ایران از تعلیق غنی‌سازی اورانیوم خواستار اجرای سریع و کامل قطعنامه تحریم علیه ایران می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه وزرای خارجه اتحادیه اروپا قصد دارند با توقف صادرات و واردات کالاهای مربوط به برنامه هسته‌ای، توقیف دارایی‌هایی که در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران هستند و محدودیت‌ مسافرت برای افراد مرتبط موافقت کنند. 

تلاش اروپا برای توسعه تحریم‌های ایران [کلیک کنید]
دور دوم تحریم‌ ایران در راه است [کلیک کنید]


پیش از این روزنامه فایننشیال تایمز گزارش داده بود آلمان که ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده گرفته طرحی را برای ارائه در نشست روز دوشنبه وزرای اتحادیه اروپا آماده کرده است. براساس این طرح اتحادیه اروپا می‌تواند طیف تحریم‌های اعمالی علیه ایران را فراتر از چارچوب شورای امنیت سازمان ملل گسترش دهد. 

دیپلمات‌های اروپایی هدف این اقدام اتحادیه را تقویت قطعنامه تحریم شورای امنیت سازمان ملل و متقاعد کردن ایران به تعلیق غنی‌سازی اورانیوم عنوان کرده‌اند. 

مارگارت بکت وزیر خارجه انگلیس نیز در راستای همین اقدام اتحادیه اروپا چندی پیش مدعی شد پافشاری ایران بر ادامه غنی‌سازی اورانیوم بدون هزینه نخواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین