کد خبر: ۵۶۵۴۲۵
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶

رئیس‌جمهوری دیگر در راه سوریه

برخی منابع رسانه‌ای از سفر رئیس جمهوری یک کشور عربی دیگر به سوریه طی چند روز آینده برای دیدار با رئیس جمهوری این کشور خبر دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
روزنامه "الجواهر" چاپ موریتانی به نقل از برخی منابع آگاه نوشت، محمد ولد عبدالعزیز، رئیس جمهوری موریتانی به زودی سفری رسمی به سوریه برای دیدار با بشار اسد، رئیس جمهور این کشور خواهد داشت.

به نوشته این روزنامه، این دومین سفر رئیس جمهوری یک کشور عربی به سوریه در طول هشت سال اخیر محسوب می‌شود و رئیس جمهوری موریتانی تصمیم دارد دعوت بشار اسد برای سفر به سوریه را پاسخ داده و اوایل ماه آتی میلادی به این کشور سفر کند.

"الجواهر" نوشت، منابع اعلام کردند برخی کارمندان سفارت سوریه در نواکشوت سفر رئیس جمهوری موریتانی را در گفت‌وگو با برخی چهره‌های نزدیک به خود تایید کردند.

سفر ولد عبدالعزیز به سوریه پس از سفر کوتاه و ناگهانی عمر البشیر، رئیس جمهوری سودان به دمشق در اواسط ماه جاری میلادی و دیدارش با اسد انجام می‌شود.

سفر عمر البشیر اولین سفر رئیس جمهوری یک کشور عربی به سوریه از زمان آغاز بحران در این کشور محسوب می‌شود.

برخی رسانه‌ها نیز اعلام کردند، الباجی قاید السبسی، رئیس جمهوری تونس نیز قصد دارد از اسد برای سفر به این کشور و شرکت در نشست سران کشورهای عربی در مارس ۲۰۱۹ دعوت کند.

در این میان خمیس الجهیناوی، وزیر خارجه تونس این مساله را تکذیب کرده و گفت: تونس در حال حاضر تنها برای عربستان و امارات دعوت‌نامه فرستاده است و تصمیم‌گیری درباره سوریه احتمالا پس از نشست سران عرب انجام خواهد شد و آنها در این باره تصمیم می‌گیرند نه تونس.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین