کد خبر: ۵۶۵۴۵۴
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱

مردم انتظار دارند قیمت کالاها به سرعت کاهش قیمت دلار کاهش یابد

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون‌های اصل ۹۰ و برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی پیگیر موضوع پرداخت بسته حمایتی هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدجواد کولیوند با اشاره به گرانی در بازار به خصوص در بخش مواد غذایی گفت: پس از اینکه دولت لایحه بودجه ۹۸ را به مجلس آورد در مورد گرانی هم به صورت جدی بحث شد چون اگر قرار باشد گرانی اینطور افسارگسیخته باشد و دولت نتواند آن را مدیریت کند درست نیست.

کولیوند افزود: یکی از راهکارهایی که برای جلوگیری از گرانی پیش‌بینی شده، بحث صندوق الکترونیکی فروش است تا از فروش کالاهای یکسان با چند نرخ متفاوت جلوگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این دولت هم باید با فشارهای خود بحث گرانی را ساماندهی کند.

نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا افزود: یکی از دلایل گرانی در برخی اقلام مثل مرغ، عدم تناسب میان تولید داخلی و مصرف جامعه است که تولید به میزان مصرف جامعه افزایش پیدا نکرده، بنابراین دولت در این بخش باید واردات انجام دهد.

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراها در ادامه به موضوع بسته حمایتی دولت اشاره و اعلام کرد: این موضوع در اختیار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است که با نظر رئیس جمهور در دستور کار قرار گرفته و قرار است با مسئولیت وزارت رفاه به کسانی که زیر سه میلیون تومان حقوق می‌گیرند پرداخت شود.

وی افزود: این پرداخت همراه با حقوق‌های ماهانه نخواهد بود و تا قبل از عید سه مرحله از آن انجام خواهد شد؛ تاکنون این پرداختی به افراد زیادی انجام نشده و فقط یک مرحله آن پرداخت شده است.

کولیوند خاطرنشان کرد: کمیسیون اصل ۹۰ و برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی پیگیر این موضوع هستند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به انتقاداتی از کاهش نیافتن قیمت اجناس همزمان با کاهش نرخ ارز پرداخت و گفت: ما کالاهایی داشته‌ایم که صفر تا صد ساخت آن در داخل انجام می‌شود و هیچ ارتباطی به ارز ندارد اما به صورت افسارگسیخته گران شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: مردم انتظار دارند به همان سرعتی که قیمت ارز کاهش یافته قیمت‌ها هم کم شود اما نباید توقع داشت ظرف ۲۰ روز یا ۱۰ روز و با سرعت این اتفاق رخ دهد البته وزارت صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات، اصناف و ... باید فشارهای لازم را در این زمینه داشته باشند.

کولیوند در ادامه به قطار شهری کرج هم که یکی از مهمترین موضوعات این کلانشهر به شمار می‌رود اشاره و تصریح کرد: حدود سه و نیم سال پیش که بحث راه‌اندازی مجدد این پروژه در دستور کار قرار گرفت، برآوردها نشان داد که برای تکمیل مترو به هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان منابع مالی نیاز است اما الان این رقم به حداقل دو و نیم تا سه هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: در چنین شرایطی تأمین این منابع از عهده شهرداری کرج خارج است و باید یک کمیته راهبردی با همراهی استانداری، شهرداری، نمایندگان مجلس و شورای اسلامی شهر تشکیل تا از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین