کد خبر: ۵۶۵۶۲۲
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰

اکثریت کهنه کاران نظامی آمریکا از ترامپ حمایت‌ می‌کنند

یک نظرسنجی نشان داد که از هر ۱۰ کهنه کار نظامی آمریکایی حدود ۶ تن در انتخابات میان دوره‌ای ماه نوامبر کنگره آمریکا به کاندیداهای جمهوری خواه رای دادند و اکثریت مشابهی از آنها نسبت به رهبری دونالد ترامپ دیدگاه مثبت دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این نتیجه بر طبق نظر سنجی AP VoteCast  با پرسش از بیش از ۱۱۵ هزار رای دهنده انتخابات میان دوره‌ای در سراسر آمریکا شامل بیش از ۴ هزار عضو سابق و فعلی ارتش آمریکا به دست آمده است.

این نظر سنجی دریافته که کهنه کاران نظامی آمریکا در مجموع عملکرد دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور را تایید می‌کنند و این حمایت بالایی از سیاست‌های ترامپ نسبت به امنیت مرز و تلاش‌های او برای ایمن‌تر کردن آمریکا در برابر تروریسم به عمل می‌آورد.

در این نظر سنجی کهنه کاران نظامی مرد با احتمال خیلی بیشتری عملکرد ترامپ را نسبت به  آنهایی که خدمت نکرده‌اند با میزان ۵۸ درصد که ۴۶ درصد تایید کرده‌اند. با این حال ۵۸ درصد کهنه کاران نظامی زن با ترامپ مخالفت کرده‌اند و تقریبا مشابه با مخالفت کلی پاسخگویان زن معادل ۶۱ درصد با ترامپ بوده است.

در مجموع ۵۶ درصد کهنه کاران نظامی آمریکا شامل هر دو گروه اعضای فعلی و سابق ارتش گفتند که عملکرد ترامپ را به به عنوان رئیس جمهور تایید می‌کنند در حالی که ۴۳ درصد آن را تایید نکردند.

رای دهندگانی که در ارتش خدمت نکرده‌اند با احتمال بیشتری با عملکرد ترامپ مخالفت می‌کنند (۵۸ ردصد) تا این که آن را تایید کنند. (۴۲ درصد ).

این نظرسنجی دریافته که اختلاف کهنه کاران نظامی و غیر کهنه کاران بر سر حمایت از ترامپ در گروههای قومی و نژادی نیز وجود دارد  از جمله در میان سفید پوستان ( ۶۲ درصد کهنه کاران و ۴۹درصد غیر کهنه کاران  حمایت می‌کنند)، لاتین تبارها ( ۵۳ درصد در برابر ۲۸ درصد ) و سیاهپوستان آمریکایی ( ۲۲ درصد در برابر ۱۰ درصد ) .

رهبری ترامپ
این نظر سنجی در عین حال نشان داد که کهنه کاران نظامی با احتمال بیشتری نسبت به غیر کهنه کاران می‌گویند ترامپ از خلق و خوی درست برای ریاست جمهوری برخوردار است.  ۴۸ درصد در مقابل ۳۲ درصد) و این که او رهبری قدرتمند است. (۵۹  درصد در برابر ۴۹ درصد ) . آنها همچنین با اختلاف کمی نیز می‌گویند نسبت به « افرادی مثل شما » اهمیت می‌دهد.( ۴۶ درصد به ۴۰ درصد) .

امنیت مرزی
در عین حال نسبت به امنیت مرز نیز کهنه کاران با احتمال خیلی بیشتری از کسانی که در ارتش خدمت نکرده‌اند عملکرد ترامپ را تایید می‌کنند که معادل ۶۲ درصد به ۴۸ درصد است.

تروریسم
در حوزه‌ی این که دولت ترامپ آمریکا را در برابر تروریسم ایمن‌تر نگه داشته این میزان تایید در میان کهنه کاران و غیر کهنه کاران ۵۱ درصد به ۳۵ درصد بوده است.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین