کد خبر: ۵۶۵۷۵۶
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰

حزب حاکم بنگلادش در انتخابات پارلمانی پیروز شد

حزب حاکم بنگلادش با کسب بیش از نیمی از کرسی‌های پارلمان در انتخابات سراسری روز یکشنبه، به حد نصاب لازم برای تشکیل دولت دست یافت.
آفتاب‌‌نیوز :
 بنا به نتایج حاصل از آرای شمرده شده تا به این لحظه، حزب « عوامی لیگ» به رهبری «شیخ حسینه» با کسب بیش از 151 کرسی، در این حزب حاکم بنگلادش در انتخابات پارلمانی پیروز شدانتخابات پیروز شده است.

با استناد به نتایج اولیه اعلام شده تا نیمه شب یکشنبه به وقت محلی، احزاب حامی دولت در مجموع به 191 کرسی دست یافته و ائتلاف ضد دولت تنها 5 کرسی از مجموع 350 کرسی پارلمان را به دست آورده است.

ائتلاف ضد دولت به رهبری حزب ملی‌گرای بنگلادش، نتایج اعلام شده را نپذیرفته و از کمیسیون نظارتی خواسته است که رای به ابطال انتخابات بدهد. 

«کمال حسین» رهبر ائتلاف مذکور در همین ارتباط به خبرنگاران گفت: ما خواستار برگزاری انتخاباتی جدید در اولین فرصت ممکن تحت نظارت دولتی بی‌طرف هستیم.

کمیسیون انتخاباتی بنگلادش پیشتر اعلام کرده بود که گزارش‌هایی از تخلف دریافت کرده و در حال بررسی این موارد است.

انتخابات سراسری بنگلادش روز یکشنبه تحت تدابیر امنیتی شدید برگزار شد.

در پی درگیری‌هایی که در حاشیه برگزاری انتخابات صورت گرفت، تعدادی کشته و مجروح شده‌اند.
از جمله انتقادهایی که در ارتباط با برگزاری این انتخابات مطرح شد، بازداشت فعالان مخالف در ماه های گذشته بود.

انتخابات روز یکشنبه در شرایطی برگزار شد که «خالده ضیا» رهبر مخالف دولت به اتهام فساد مالی در زندان بسر می‌برد.

جماعت اسلامی، دیگر حزب مخالف دولت نیز مدعی است که حدود سه هزار و 500 تن از هواداران این حزب از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

جماعت اسلامی حق معرفی نامزد برای انتخابات سراسری را نداشت، اما برخی از اعضای این حزب به صورت انفرادی در فهرست نامزدهای حزب ملی گرای بنگلادش جای گرفتند.

بیشتر رهبران این حزب در دوران نخست‌وزیری حسینه به اتهام دست داشتن در جرایم مرتبط با جنگ استقلال علیه پاکستان در 1971 به اعدام محکوم شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین