کد خبر: ۵۶۵۸۷۶
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵

دیوار امنیتی مورد نظر ترامپ صرفا دیوار نیست

سه معتمد دونالد ترامپ از جمله رئیس دفتر در حال کناره‌گیری او گفته‌اند که وعده دونالد ترامپ برای ساخت دیوار در مرز آمریکا با مکزیک آنطور که تبلیغ شده انجام نخواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از خبرگزاری پرس اسوسیشن، وعده دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای ساخت دیوار در مرز با مکزیک یکی از وعده‌های مهم انتخاباتی او در کمپین ۲۰۱۶ بود.

او اخیرا عدم دریافت بودجه برای این دیوار را علت تعطیل شدن بخشی از دولت آمریکا اعلام کرد. پاره‌ای از اوقات نیز ترامپ با این مخالفت کرده بود که این دیوار ممکن است شامل هر گونه مانعی باشد.

با این حال جان کلی، رئیس دفتر در حال کناره گیری ترامپ به لس‌آنجلس تایمز گفت که ترامپ ظاهرا از سرسختی بر اینکه حتما در مرز یک دیوار محکم بتنی ساخته شود دست برداشته است.

کلی اظهار کرد: صادقانه باید گفت که این یک دیوار نیست. او گفت که رئیس جمهور آمریکا اکنون می‌خواهد که در مرز ترکیبی از فناوری‌های بهبود یافته و موانع فولادی در طول مرز ایجاد کند و این در نتیجه مذاکراتی بوده که او با کارشناسان امنیتی داشته است.

در همین حال کلیان کانوی، مشاور کاخ سفید نیز در اظهاراتی مشابه به فاکس نیوز گفت: این طرح ممکن است با ایجاد دیوار در برخی محل‌ها و یا حصارهای فلزی در جاهای دیگر و بکارگیری تکنولوژی‌های مدرن در نواحی دیگر اجرا شود اما اینکه بگوییم که دیوار باشد یا دیوار نباشد یک صحبت غیر عقلانی و چشم پوشی کامل از بحران در مرز است.

در عین حال سناتور لیندسی گراهام نیز که به رئیس جمهور آمریکا نزدیک است بعد از نهاری خصوصی با ترامپ در کاخ سفید به خبرنگاران گفت: این دیوار اکنون استعاره‌ای برای امنیت مرزی است و به مسئله «حصار فیزیکی در طول مرز» اشاره کرد.

او تاکید کرد: ترامپ نسبت به یک توافق کلی مربوط به مهاجرت ذهن باز دارد و بن بست بر سر بودجه سبب فرصتی شد تا به مسائلی فراتر از دیوار مرزی هم رسیدگی شود.

گراهام اظهار امیدواری کرد که با پیشنهاد مشوق‌هایی به دموکرات‌ها به تعطیلی دولت پایان داده و آنها نیز مجاب به رای دادن به بودجه دیوار شوند.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین