کد خبر: ۵۶۶۰۵
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۸۵ - ۲۱:۰۴
حمایت مالی واشینگتن از سینیوره

آمریکا به کمک دولت لبنان آمد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بحران سیاسی در لبنان همچنان ادامه دارد و در این میان ایالات متحده بار دیگر برای کمک به دولت در حال سقوط لبنان وارد صحنه شد. مقامات کاخ سفید این بار اعلام کردند که در کنفرانس بین المللی اهدا کنندگان برای کمک به بازسازی لبنان و نشان دادن حمایت خود از دولت فواد سینیوره مبلغ قابل توجهی را در اختیار دولت قرار خواهند داد.

به گفته یک منبع آگاه جمع این مبلغ بی شک از 230 میلیون دلاری که ایالات متحده سال گذشته به دولت لبنان پرداخت کرد بیشتر خواهد بود. البته از آنجا که جزئیات این طرح هنوز به طور رسمی اعلام نشده است منابع آگاه از افشا نام خود خودداری می‌‌‌‌کنند.

مبلغ این بودجه که ابتدا باید به تایید کنگره ایالات متحده برسد بی شک بسیار بیشتر از 30 میلیونی خواهد بود که ایالات متحده پیش از این برای کمک به دولت لبنان درخواست کرده بود. مبلغ نهایی این بودجه در کنفرانس فوق که در آن کاندولیزا رایس به عنوان نماینده امریکا حضور خواهد داشت اعلام می شود . 

بحران در لبنان شدت گرفت [کلیک کنید]

کمک های ایالات متحده بر اساس اولویت بندی های سال گذشته مصرف خواهد شد . پیش از این مقام های کاخ سفید اولویت اولیه خود را بازسازی پلی اعلام کرد بودند که بیرون را به پایتخت سوریه متصل می کند . هزینه این بازسازی آخرین بار 20 میلوین دلار اعلام شده بود . نیروهای ارتش اسرائیل در طول جنگ سی و چهار روزه با حرب الله لبنان این پل را مورد هدف قرار داده و کاملا منهدم کردند . 

کنفرانس فوق در حالی برگزار می شود که دولت فواد سینیوره همچنان در برابر تظاهرات خیابانی طرفداران حزب الله حاضر به امتیاز دهی نیست. سخنگوی کاخ سفید در این باره به خبرنگاران گفت : این اقدام ما بیانگر عزم بین المللی برای حمایت از دولتی منتخب و دموکرات است . از سوی دیگر ما با این کار حمایت خود از مردم لبنان را نیز به تصویر می‌کشیم. 

معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده نیز در اظهاراتی اعلام کرد که هدف از این کنفرانس محافظت از لبنان در برابر کشورهای ایران و سوریه و سازمان هایی مانند حزب‌الله و گروه جهاد فلسطین است. در این کنفرانس ژاک شیراک به نمایندگی از فرانسه و رایس به نمایندگی از ایالات متحده حضور خواهد داشت .پس از این نشست رایس بلافاصله برای شرکت در نشست ناتو به بروکسل خواهد رفت . در نشست ناتو نیز تحولات افغانستان محور بحث را تشکیل خواهد‌داد .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین