کد خبر: ۵۶۶۲۴۰
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷

لیبرمن جزئیات طرح آمریکا را برای فلسطینی‌ها فاش کرد؛ ایجاد کشور در غزه و پیشنهادات اقتصادی

برخی منابع فلسطینی اعلام کردند، وزیر جنگ مستعفی رژیم صهیونیستی جزئیات طرح آمریکا را پیش از استعفای خود در اواسط نوامبر گذشته برای آنها افشا کرده بود.
آفتاب‌‌نیوز :
مسؤولان فلسطینی اظهار داشتند، طبق گفته‌های آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ مستعفی رژیم صهیونیستی طرح آمریکا بر تشکیل کشور فلسطین در نوار غزه، تنها حاکمیت بر ساکنان فلسطینی بدون حاکمیت بر اراضی فلسطینی آن هم تنها در بخش‌های کوچکی از کرانه باختری و نیز انگیزه‌های بزرگ اقتصادی متکی است.

این منابع به روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة گفتند، لیبرمن به هیئت فلسطینی که دو هفته پیش از استعفای خود با آنها دیدار کرد، گفته بود، "حاکمیت فلسطین بر ساکنان و نه سرزمین فلسطین بوده و به منطقه "آ" که حدود ۱۳ درصد از مساحت کرانه باختری است، بخش‌هایی از منطقه "ب" که ۱۸ درصد مساحت کرانه باختری است و بخش کوچکی از منطقه "ج" که حدود ۶۰ درصد از کرانه باختری را شامل می‌شود، محدود خواهد بود".

به گفته لیبرمن، این طرح بر حفظ شهرک‌های صهیونیستی و حاکمیت اسرائیل بر گذرگاه‌های کرانه باختری و مرزهای خارجی آن و نیز بر امنیت، منابع آبی و دشت‌ها تاکید دارد.

علاوه بر اینها طرح واشنگتن ضامن حفظ کنترل اسرائیل بر بخش مهم‌تر و بزرگتر قدس شرقی اشغالی بوده و شامل طرحی برای جمع‌آوری مبالغ هنگفتی از کشورهای جهان برای ایجاد زیرساخت‌های کشور فلسطین از جمله فرودگاه، بندر و گذرگاه آبی در نوار غزه است.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار کرد: فلسطینی‌ها با طرح احتمالی آمریکا مقابله خواهند کرد، این یک توطئه است، توطئه‌ای که از دور مدیریت می‌شود، آنها به ما می‌گویند منتظر قرارداد باشید، منتظر چه باشیم؟ همه چیز روشن شده و مشخص هستند، مساله پنهانی نمانده است، آنچه آنها پیشنهاد کرده‌اند، مردود است، مردود است، مردود است، ما برای مقابله با آن مبارزه خواهیم کرد زیرا ما هرگز قدس‌مان را نخواهیم فروخت.

عباس افزود: موانعی که دولت آمریکا برای فلسطینی‌ها ایجاد می‌کند تا آنها را برای موافقت با قرارداد تحت فشار بگذارد، هرگز به تغییر موضعگیری فلسطینی‌ها منجر نخواهد شد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین