کد خبر: ۵۶۶۲۷
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۸۵ - ۲۱:۰۰
پرسش یک نماینده از انشعابیون

آیا رهبری از جدایی اصولگرایان راضی هستند؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی درباره اظهارات اخیر برخی نمایندگان عضو فراکسیون اکثریت پیرامون انشعاب از فراکسیون اصولگرایان یادآور شد «آنها باید ببینند این عمل رضایت مقام معظم رهبری را به همراه دارد یا نه. این یک علامت سؤال اساسی در برابر حرکت این نمایندگان است».

فاطمه آجرلو نماینده مردم کرج در مجلس در پاسخ به سئوال خبرنگار آفتاب با اشاره به اینکه هیچ وقت و در هیچ جا اختلاف به نفع منافع کشور نبوده و همواره وحدت و همدلی به پیشرفت کمک کرده است گفت: «هر کجا شقه شقه شدن پیش می‌آید و آرا متفرق می‌شود آن محل، آسیب‌پذیر خواهد شد. اما در مجلس فرق می‌کند. در مجلس گروه‌ها و فراکسیون‌های متفاوتی وجود دارد و تضارب آرا باعث رشد شده است. اما در کلیات هر چه وحدت و همدلی بیشتر باشد، کارها بهتر پیش می‌رود». 

وی خطاب به نمایندگانی که از فراکسیون اصولگرایان اعلام جدایی کرده‌اند گفت:‌ «پیام رهبر معظم انقلاب دعوت به وحدت و همدلی بیشتر است و هر کس بخواهد برخلاف این رهنمود عمل کند جا دارد که یک علامت سؤال روی حرکتش گذاشته شود. آنها باید ببینند که آیا در این مقطع حساس این حرکت رضایت مقام معظم رهبری را جلب می‌کند و در راستای اهداف نظام است یا نه. این علامت سؤال‌های اساسی است که در برابر هر حرکت تفرقه‌انگیز وجود دارد».

آجرلو با بیان اینکه اختلاف همواره در مجلس وجود داشته و هر نماینده براساس سوگند خود به طور مستقل رأی داده، در خصوص اظهارات چند تن از نمایندگان مجلس در خصوص جدایی از فراکسیون اصولگرایان اظهار داشت: «من این امر را انشقاق و جدایی نمی‌بینم. این یک اختلاف‌نظر و دیدگاه است و گرنه ما یک اصولگرایی بیشتر نداریم اما شاید یک جمعی در برخی مسایل با برخی گروه‌ها اختلاف یا اشتراک بیشتری داشته باشند که باعث جذب یا جدایی آنها بشود». 

وی در خصوص مرزبندی «فراکسیون اصولگرایان خلاق» با نایب رئیس مجلس نیز گفت: «هیچ وقت اشخاص نمی‌توانند ملاک مرزبندی باشد. مرزبندی‌ها همواره براساس اصول اساسی است. اگر این چنین باشد ما باید به تعداد افراد در مجلس مرزبندی داشته باشیم. به نظر من اگر مرزبندی روی افراد باشد خیلی پایه و اصول درستی ندارد. اما اگر براساس اندیشه‌ها و دیدگاه‌ها باشد بحث متفاوتی است». 

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به این که نگاه من این است که امروز در شرایط حساسی هستیم و اصلا انقلاب ما این چنین است که همواره از حساسیت‌های خاص برخوردار بوده اضافه کرد: «امروز شرایط ویژه‌تری نسبت به همیشه داریم. این شرایط ایجاب می‌کند که وحدت و همدلی بیشتری از خود بروز دهیم و به خاطر برخی مسائل جزئی به تفرقه دامن زده نشود. وحدت،‌ محور پیروزی انقلاب بود و هر چیزی که به شکست این وحدت دامن زند با اصول انقلاب فاصله دارد. حالا هر گروه و دسته و جناحی که می‌خواهند باشد و هر علم و پرچمی را که می‌خواهند بلند کنند». 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین