کد خبر: ۵۶۶۷۵۳
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴

توصیه‌های رییس اتحادیه تولیدکنندگان طلا و جواهر: سرمایه گذاری بر روی طلا و سکه مناسب نیست

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر با بیان اینکه ذائقه مردم در خرید طلا تغییر کرده است، گفت: سرمایه گذاری بر روی ارز و سکه طلا مناسب نیست و مردم بهتر است طلای ساخته شده بخرند.
آفتاب‌‌نیوز :
سیدحجت شفایی با بیان این مطلب اظهار داشت: مردم می‌توانند به جای خرید ارز و سکه که قیمت آن در نوسان است، طلای ساخته شده بخرند که هم قابلیت استفاده زینتی دارد و هم می‌توان بر روی آن سرمایه گذاری کرد.

وی با بیان اینکه، خرید طلای ساخته شده، به اشتغال در کشور نیز کمک می‌کند، افزود: شاخصه ای که قیمت طلا را مشخص می‌کند، قیمت‌های جهانی و نرخ ارز آزاد است.


رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی ایران با اشاره به پیش فروش سکه توسط بانک مرکزی در سال گذشته، اظهار داشت: البته مردم تمام سکه‌های پیش فروش شده را خریداری نکرده اند اما دست کم نیمی از افرادی که سکه پیش خرید کردند، مردم بودند.

شفایی ادامه داد: پیش فروش سکه باعث رکود در صنعت طلا و جواهر شده و تولیدکنندگان طلا، طلا فروشان و بنکداران ضرر کرده اند. از ابتدای سال جاری تاکنون میزان سود تمامی این واحدها زیر صفر بوده است.

وی تصریح کرد: بیشتر واحدهای تولید کننده طلا از ابتدای سال تولیدی نداشته اند و در بخش عرضه نیز تنها چراغ فروشندگان روشن بوده و بیشتر اجناس موجود مربوط به سال‌های قبل است.

شفایی همچنین نسبت به خرید طلای آب شده از سوی مردم هشدار داد و گفت: مردم وقتی طلای ساخته شده می‌خرند، فاکتور دریافت می‌کنند که نشان می‌دهد طلای ساخته شده چه میزان وزن داشته و عیار طلای آن چه قدر است اما این موضوع درباره طلای آب شده وجود ندارد. 


 ایبِنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین