کد خبر: ۵۶۶۷۷۵
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶

کاهش نرخ مهاجرت به اروپا

آمارها نشان می‌دهد تعداد مهاجران به سمت اروپا غیر از اسپانیا به پایین‌ترین رقم در پنج سال گذشته رسیده‌ است.
آفتاب‌‌نیوز :
تعداد مهاجران غیرقانونی که توانسته‌اند خود را به اروپا برسانند به پایین‌ترین رقم طی پنج سال گذشته رسیده، هرچند آمار مهاجرانی که با عبور از دریای مدیترانه وارد اسپانیا شده‌اند همچنان رو به افزایش است.

گفته شده این کاهش در نتیجه افت شدید در تعداد مهاجرانی بوده که اغلب از لیبی و الجزایر خود را به ایتالیا می‌رساندند. آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد الگوی مهاجرت از زمان اوج بحران پناهندگان در اروپا که از سال ۲۰۱۵ آغاز شد، تغییرکرده‌ است. در این دوره تعداد قابل توجهی از مهاجران قصد داشتند از آفریقا، خاورمیانه و جنوب شرق اروپا خود را به کشورهای عضو اتحادیه اروپا برسانند.

در این بررسی آمده‌ است: سال گذشته حدود ۵۷ هزار مورد عبور غیرقانونی از مرز در اسپانیا شناسایی شده که نسبت به ۲۰۱۷ افزایش دو برابری داشته‌ است.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا مذاکرات متعددی را در مورد چگونگی مدیریت و کنترل مهاجران داشته‌اند. بحران مهاجران با سه اقدام تا حدودی کنترل شده‌ است که اولین مورد آن توافق اتحادیه اروپا با ترکیه در سال ۲۰۱۶ بود. تحت این توافق مهاجرانی که وارد یونان می‌شوند در صورتیکه درخواست پناهندگی آنان مورد پذیرش قرار نگیرد به ترکیه بازگردانده خواهند شد.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، دومین اقدام نیز احداث حصارهای مرزی بیشتر در ۱۰ کشور حوزه بالکان بوده‌ است. همچنین در سال ۲۰۱۷ توافقی بین رم و طرابلس حاصل شد که بر اساس آن مقامات رم متعهد شدند تا سرمایه، آموزش و تجهیزات لازم را در اختیار لیبی قرار دهند تا مرزهای خود را کنترل کند.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین