کد خبر: ۵۶۶۹۰۹
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶

جهانگیری: شرکت های کشتیرانی خارجی همکاری با ایران را قطع کرده اند

شرکت های کشتیرانی در شرایط حساس کنونی اجازه ندهند جریان واردات و صادرات کشور با کندی مواجه شود.
آفتاب‌‌نیوز :
معاون اول رییس جمهوری با بیان این که دولت برای حل مشکلات شرکت های کشتیرانی اهتمام جدی دارد، گفت: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در شرایط تحریم بار سنگینی بر دوش دارد.

جلسه دیدار مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و جمعی از مدیران شرکت های مرتبط با کشتیرانی عصر امروز(شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

اسحاق جهانگیری با بیان اینکه برنامه دشمنان ملت ایران شناسایی و تحریم گلوگاه های اصلی اقتصاد کشور است تا از این طریق زندگی و معیشت مردم را در فشار و تنگنا قرار دهند، گفت: در این راستا مهمترین هدف گذاری آمریکایی ها این است که جریان واردات کالا به کشور اعم از مواد اولیه تولید و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم با مشکل مواجه شود.

معاون اول رییس جمهوری افزود: در این شرایط و در دوره تحریم، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از بخش های مهم اقتصاد کشور، بار سنگینی دوش دارد و در شرایطی که شرکت های کشتیرانی خارجی به دلیل تحریم، همکاری خود را با ایران قطع کرده اند، مسئولیت و بار مضاعفی بر دوش شرکت های داخلی قرار دارد تا روند واردات و صادرات کالا به دلیل محدودیت در بخش حمل و نقل متوقف نشود.

جهانگیری از تلاش و همت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و سایر شرکت های مرتبط با حمل و نقل دریایی به خاطر کمک به پیشبرد برنامه های اقتصادی کشور و استمرار فعالیت با وجود فشارها و تحریم های آمریکا قدردانی و اظهار کرد: با توجه به نقش مهم هزینه های حمل و نقل در تعیین قیمت کالا، انتظار دولت از شرکت های کشتیرانی این است که در مقطع فعلی و شرایط حساس کنونی، با همت مضاعف، هزینه های حمل و نقل را تا حد امکان کاهش دهند و اجازه ندهند جریان واردات و صادرات کشور با کندی مواجه شود.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری،
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین