کد خبر: ۵۶۷۰۶
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۵:۲۳

نتایج حمله به ایران از نگاه نماینده انگلیس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: استراتژی آمریکا در مقابل برنامه هسته‌ای ایران از نگاه بسیاری از ناظران موفق نخواهد بود. چون نادیده گرفتن واقعیت‌های منطقه‌ای و مذاکرات تنها به تشدید مشکلات منطقه‌ای و به تضعیف موقعیت آمریکا منجر خواهد شد. شرلی ویلیام از نمایندگان مجلس اعیان انگلیس در نامه‌ای به فایننشیال تایمز ضمن انتقاد از سیاست‌های جرج بوش در مقابل ایران بر لزوم حل دیپلماتیک مساله هسته‌ای ایران تاکید کرده و مضرات جنگ پیشگیرانه علیه ایران را بسیار بیشتر از فوائد احتمالی آن توصیف کرده است. 

بنا به نوشته شرلی ویلیام جنگ پیشگیرانه علیه ایران از جانب آمریکا یا اسرائیل تمام منطقه خاورمیانه را به هرج و مرج کشیده و باعث وحدت گروه‌های شیعه و سنی در مقابل غرب می‌شود. 

وی همچنین رد پیشنهاد گروه مطالعات عراق مبنی بر مذاکره با ایران از سوی جرج بوش را مورد انتقاد قرار داده و آن را به معنی از دست دادن یک فرصت برای آمریکا می‌داند. نماینده مجلس اعیان انگلیس در پایان یاد‌آور می‌شود که همچنان فرصت برای مذاکره و تعامل دیپلماتیک با ایران وجود دارد. البته در این مذاکرات همانند آنچه پیش از این وجود داشته تنها حضور اتحادیه اروپا ضروری نیست بلکه آمریکا نیز باید در آن دخالت داشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین