کد خبر: ۵۶۷۱۱
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۸:۱۰
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مطرح کرد:

احتمال شکنجه دیپلمات‌های ایرانی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اظهارات زلمای خلیل‌زاد، سفیر آمریکا در عراق مبنی بر این که «طی چند روز آینده اسنادی ارائه خواهد شد که ثابت می‌کند 5 ایرانی بازداشت شده در اربیل، افسران نیروی قدس سپاه پاسداران بوده‌اند و در قاچاق اسلحه به عراق دست داشته‌اند»، واکنش مسئولین ایران را به دنبال داشته است. نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به این اظهارات با تاکید بر این که مدعیات آمریکا اصلاً واقعیت خارجی ندارند گفت: جای تعجب نیست که آمریکا با فشار، تهدید و شکنجه 5 دیپپلمات کنسولگری ایران، بخواهد از آنان اقرار دروغ بگیرد. 

محمدنبی رودکی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب با اشاره به پرونده هسته‌ای ایران و قطعنامه تحریم علیه ایران، گفت: از آمریکا جای تعجب نیست که 5 دیپلمات ایرانی را به دست داشتن در عملیات تروریستی متهم کند،‌ چرا که در پرونده صلح‌آمیز هسته‌ای ایران که آژانس آن را قانونی و صلح‌آمیز بیان کرده، نیز اخلال ایجاد کردند و ایران متهم به دستیابی به سلاح اتمی نموده‌اند. 

نماینده مردم شیراز با بیان این که «آمریکا آن چه حق ایران نبود را رواداشته است» افزود: ممکن است آنان بخواهند با شکنجه و فشار، از دیپلمات‌ها اقرار دروغ بگیرند و به نظر من روش دروغ و شکنجه آمریکا برای همه مردم دنیا آشنا است؛ آن چه آمریکا در گوانتانامو با مردم افغان انجام داد، حتی ‌خشم افکار عمومی اروپاییان را نیز برانگیخت. 

انتشار اسناد دخالت ایران در عراق! [کلیک کنید]

رودکی در خصوص واکنش کشورهای منطقه گفت: کشورهای منطقه می‌دانند که آمریکا با زور، تهدید و فشار با ایران برخورد کرده است و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس نیز به این نتیجه رسیده‌اند که آمریکا به جمهوری اسلامی جفا کرده است. 

رودکی در بخش دیگری از سخنانش خصوص بیانیه مشترک اعراب با آمریکا و کاهش 17 درصدی قیمت نفت و نقش عربستان، گفت: بعضی از دولت‌های عرب منطقه و دولت عربستان صعودی، با آمریکا همراه هستند و می‌خواهند به ایران فشارهایی را وارد کنند. 

وی خطاب به عربستان گفت: ما به عربستان توصیه می‌کنیم که به خود متکی باشد و به همراه قدرت‌های منطقه، امنیت را برقرار سازند. بهتر است کاری نکنند که به زودی مورد اعتراض مردم کشور خود قرار گیرند. عربستان باید صادرات نفت خود را کاهش دهد تا قیمت نفت توازن پیدا کند اگرنه، آمریکا فردا به عربستان هم با بهانه عدم وجود دموکراسی و آزادی در کشور، هجوم خواهد آورد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین