کد خبر: ۵۶۷۴۱
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۳:۰۰

قلعه نويی: نكند من به استقلال خيانت كرده‌ام ؟

آفتاب‌‌نیوز : هر كس تخطی كند از استقلال اخراج می‌شود 
امیر قلعه‌نوعی در بخش دیگری از صحبت‌هایش عنوان کرد‌‌: در تیم فوتبال استقلال هر بازیكنی از مقررات تخطی كند قطعاً از تیم كنار گذاشته می‌شود‌‌. بازیكنان ما با توجه به این مسأله تنها به بازی فكر می‌كنند و توجه‌ای به باند بازی و جمع كردن طومار علیه دیگران ندارند‌‌. این بحث‌ها را افرادی مطرح می‌كنند كه علاقه‌مند نیستند استقلال شكل بگیرد و در چند سال گذشته منافع شان در این تیم به خطر افتاده است‌‌.

شركت در تمرینات استقلال حق من است
سرمربی تیم فوتبال استقلال با اشاره به حضورش در تمرینات این تیم طی هفته گذشته، تأكید كرد‌‌: پس از باخت به مقاومت بسیج فارس در تمرین استقلال حضور یافتم، اما تیم را تمرین ندادم و كنار دیگر بازیكنان تمرین كردم‌‌. من به عنوان رئیس سازمان فوتبال باشگاه استقلال حق دارم با لباس ورزشی در تمرینات تیم حضور یابم‌‌. 

وی ادامه داد‌‌: شرایط به گونه‌ای بود كه باید در تمرین حضور می‌یافتم و نقطه نظرات خود را بیان می‌كردم‌‌. باید با بازیكنان صحبت می‌كردم‌‌. خوشحالم از اینكه حرف‌هایم تأثیرگذار بوده است‌‌. حرف خاصی هم با آنها مطرح نكردم‌‌. از اهمیت حضور در تیم استقلال گفتم‌‌. تأكید كردم بازی برای استقلال و مردم با ارزش است و‌‌‌.‌‌.‌‌. خوشحالم با حرف‌هایی كه زدم صفحات روزنامه‌های ورزشی پر شد‌!

نگفتم با كفش پاره استقلال را شكست داده‌اند 
قلعه‌نوعی در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران، تأكید كرد‌‌: زمانی كه در خصوص شكست استقلال برابر مقاومت بسیج فارس برای بازیكنان صحبت می‌كردم‌ منصوریان از طرف بازیكنان خواست تا دلایل شكست را مطرح كند‌‌. به او اجازه دادم تا توجیهاتش را بیان كند‌‌. منصوریان گفت‌‌: باخت به مرصاد دلایلی مانند بلاتكلیفی مدیریت باشگاه‌، كمبود امكانات و‌‌‌.‌‌. دارد‌‌. من در جواب او گفتم كه شما اگر فوتبالیست نمی‌شدید و در استقلال بازی نمی‌كردید‌، آیا وضعیت زندگی تان به این گونه بود؟ به بازیكنان گفتم از بازی در تیم استقلال به همه جا رسیده اید‌‌. در این بین رو به یكی از بازیكنان كردم و گفتم‌‌: شما 3 سال پیش كه به استقلال آمدید چه چیزی داشتید و امروز صاحب چه موقعیتی هستید؟
وی ادامه داد‌‌: به بازیكنان تأكید كردم شما به عنوان بازیكن استقلال تفاوت تان با تیم مقاومت بسیج فارس یك كفش پاره است كه متأسفانه از حرف من سوء تعبیر شد و حتی برخی از مربیان این تیم بدون اطلاع از گفته‌های من اظهارنظرهای تندی داشتند‌‌.

به استقلال خیانت كردم!
سرمربی اسبق تیم فوتبال استقلال تهران تأكید كرد‌‌: خوشحالم از اینكه به عنوان رئیس سازمان فوتبال در باشگاه استقلال فعالیت می‌كنم‌‌. تا آنجا كه من می‌دانم این پست در باشگاه‌های مطرح دنیا مانند رئال مادرید و بارسلونا وجود دارد‌‌. در ایران نیز باشگاه‌های ابومسلم و صنعت نفت نیز چنین سمتی را در سازمان كاری خود ایجاد كرده اند‌‌. 

وی افزود‌‌: برای من مهم نیست كه در باشگاه استقلال با چه عنوانی حضور داشته باشم‌‌. آنچه برای من اهمیت دارد خدمت به استقلال و هوادارانش است‌‌. من تا به امروز نفهمیده‌ام چرا زمانی كه از استقلال جدا شدم و به تیم‌ملی رفتم بحث خیانت من مطرح شد و امروز كه با سمت رئیس سازمان فوتبال در خدمت استقلال هستم بازهم از كارم ایراد گرفته می‌شود‌‌. نمی‌دانم خیانت من به استقلال چه بوده است‌‌. اینكه یك مربی تیم نهم جدول را تحویل بگیرد و پس از 3 سال با قهرمانی در حضور 140 هزار تماشاگر كارش را به اتمام برساند، آیا مرتكب خیانت شده است؟ متأسفانه من نمی‌دانم باید به كدام ساز مطبوعات ورزشی برقصم‌!

از 450 میلیون تومان گذشتم
قلعه‌نوعی یادآور شد‌‌: زمانی كه استقلال را قهرمان لیگ برتر كردم از چند تیم پیشنهاد‌های چشمگیر داشتم و حتی یكی از باشگاه‌ها حاضر بود برای استخدام من مبلغ 450 میلیون تومان بپردازد كه تنها به خاطر استقلال از این پیشنهاد چشم پوشی كرده و قراردادم را تمدید كردم‌‌.
وی ادامه داد‌‌: كمتر مربی حاضر می‌شود با این شرایط از امضای قرارداد خودداری كند اما من به خاطر استقلال این كار را انجام دادم اما بازهم متهم به خیانت شدم‌‌. من به خاطر تیم‌ملی آن هم در شرایط بحرانی پس از جام جهانی از استقلال رفتم‌، نمی‌دانم چرا این كار را پشت كردن به استقلال عنوان كردند؟

استقلال و پرسپولیس پول ندارند
سرمربی تیم‌ملی فوتبال كشورمان از پاسخ به این سؤال كه تیم خواهان شما كه حاضر به پرداخت 450 میلیون تومان شده بود كدام یك از تیم‌های لیگ برتر است؟ عنوان داشت‌‌: همه تیم‌ها به غیر از استقلال و پرسپولیس پول دارند و این تیم می‌تواند هر یك از آنها باشد‌!

مقصر شكست تیم جوانان هم قلعه‌نوعی است؟
قلعه‌نوعی در خصوص همكاری خود با تیم فوتبال امید كشورمان گفت‌‌: در تمام دنیا تیم‌های پایه‌ای زیر نظر سرمربی تیم‌ملی فعالیت می‌كنند‌‌. اما داستان سیموئز در تیم امید به‌طور كلی متفاوت با این مسأله است‌‌. او پیش از من سرمربی تیم امید شد و با این حال اظهارنظرهای مطرح و شكست تیمش را متوجه من كرد‌‌. گرچه خود مدعی است چنین حرف‌هایی را نزده و دو بار نزد آقایان كفاشیان‌، ‌هاشمی و مصطفوی این شایعات را تكذیب كرد‌‌.
وی ادامه داد‌‌: اما باید از سیموئز سؤال كرد كه آیا شكست تیم فوتبال جوانان ایران برابر كره شمالی و عدم موفقیت در مسابقات مقدماتی جام جهانی در هند نیز به خاطر مشورت با امیر قلعه‌نوعی است؟ مگر خود آقایان سرمربی و مسؤول تیم جوانان نبودند، پس چرا تیم در هند حذف شد؟ متأسفانه كسی به این نكته توجه ندارد و تنها از سیموئز حمایت می‌شود‌‌. برای بعضی‌ها مرغ همسایه غاز است و خارجی‌ها را بیشتر دوست دارند‌‌.
وی در ادامه با چهره‌ای كاملاً انتقادی در پاسخ به منتقدانش گفت‌‌: من كه تیمم قهرمان لیگ برتر شده بود، آرامش تیم قهرمان را ر‌ها كردم و به تیم‌ملی آمدم آن هم در بدترین شرایط بحرانی، با این حال متهم به خیانت شدم‌‌. نمی‌دانم خیانت من چه بود، شاید به خاطر اینكه پس از صعود تیم‌ملی به مسابقات جام ملت‌های آسیا قرارداد امضا كردم‌!

11 لژیونر به تیم‌ملی دعوت می‌شوند
سرمربی تیم‌ملی فوتبال كشورمان با اشاره به بازی این تیم برابر بلاروس گفت‌‌: در بازی تداركاتی نتیجه مطرح نیست‌‌. آنچه اهمیت دارد هماهنگی بیشتر بازیكنان، تقویت نقاط قوت و برطرف ساختن نقاط ضعف است‌‌. در این بازی استراتژی تیم‌ملی همانند بازی برابر‌هامبورگ، اشتوتگارت و امارات است، البته در‌تركیب تیم‌ملی تغییراتی خواهیم داشت‌‌.
وی ادامه داد‌‌: برای بازی برابر بلاروس 11 لژیونر فوتبال ایران شاغل در لیگ‌های اروپایی و امارات به اردو فراخوانده می‌شوند و بین 7 تا 9 بازیكن نیز از تیم‌های داخلی در جمع ملی پوشان حضور می‌یابند‌‌.

بلاروس با‌تركیب اصلی به تهران می‌آید
قلعه‌نوعی با اشاره به سوابق روشن تیم‌ملی فوتبال بلاروس در پیروزی مقابل تیم‌های مطرح اروپا همچون ایتالیا تأكید كرد این تیم با‌تركیب ثابت برای رویارویی با تیم كشورمان به تهران خواهد آمد‌‌.

مهم نیست سامره چه فكری می‌كند
سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران درباره امتناع سامره از حضور در تمرینات تیم‌ملی گفت‌‌: برای من مهم نیست سامره چه فكری می‌كند، آنچه اهمیت دارد عدالت در تیم‌ملی است‌‌. از دید كادر فنی سامره صلاحیت حضور در تیم‌ملی را داشت و به اردو دعوت شد اینكه چرا در تمرینات حضور نیافت را خودش بهتر می‌داند‌‌.

هیأت مدیره استقلال تلافی 15 سال اخیر را كرده است
سرمربی اسبق تیم فوتبال استقلال یكی از مهم‌ترین مشكلات امروز استقلال را تغییرات متعدد در رأس هیأت مدیره این باشگاه خواند و گفت‌‌: متأسفانه این تغییرات به تیم لطمه وارد آورده است، مدیران باشگاه استقلال طی یكسال اخیر به خوبی جبران ثبات مدیریت باشگاه را در 15 سال اخیر كرده اند‌!

نمی‌دانستم بگوویچ در ورزشگاه آزادی حضور دارد
قلعه‌نوعی در خصوص اینكه چرا در زمان حضور در ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی پرسپولیس - ابومسلم از وینکو بگوویچ فاصله گرفت، گفت‌‌: نمی‌دانستم سرمربی جدید تیم امید در ورزشگاه حضور دارد و فاصله ما از هم دلیل خاصی ندارد‌‌. وی در ادامه از برگزاری جلسه هماهنگی با وینکو بگوویچ در هفته آتی خبر داد‌‌.

با استرالیا بازی نمی‌كنیم
سرمربی تیم‌ملی شایعات برگزاری بازی دوستانه با استرالیا را تكذیب كرد و گفت‌‌: من از فدراسیون فوتبال درخواست كرده‌ام بازی با تیم‌های مطرح دنیا را‌ترتیب دهند كه در بین آنها استرالیا جایی ندارد‌‌.

كادر فنی استقلال تقویت می‌شود
سرمربی اسبق تیم فوتبال استقلال از تقویت این تیم برای حضوری پرقدرت در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا خبر داد و گفت‌‌: در صدد هستیم كادر فنی تیم فوتبال استقلال را تقویت كنیم‌‌. چند بازیكن جدید نیز به فهرست تیم افزوده می‌شوند تا قوای بازیكنان در داخل میدان نیز تقویت شود‌‌.

مرفاوی صددرصد در استقلال می‌ماند
وی تأكید كرد‌‌: تقویت كادر فنی استقلال به معنای بركناری صمد مرفاوی نیست‌‌. او صددرصد در استقلال می‌ماند و تنها او را با استخدام مربی جدید كمك می‌كنیم‌‌. در صورتی كه اقدامات باشگاه در این جهت به نتیجه برسد نیز رسانه‌ها را مطلع خواهیم كرد‌‌.

پیروانی سرمربی تیم‌ملی ب نمی‌شود
قلعه‌نوعی درخصوص فعالیت‌های تیم‌ملی ب گفت‌‌: مترصد آن هستیم كه یك تیم‌ملی پشتوانه تیم اصلی تشكیل دهیم كه با یك سرمربی و كادرفنی مستقل كار خود را آغاز كند‌‌. بر خلاف شایعاتی كه مطرح شده افشین پیروانی سرمربی این تیم نیست‌‌. البته قصد داریم دركادر فنی تیم‌ملی ب از وجود بازیكنان نسل سوم فوتبال ایران مانند حمید استیلی‌، جواد زرینچه و‌‌.‌‌.‌‌. بهره ببریم‌‌.
وی تصریح كرد‌‌: برای تیم‌ملی برنامه 6 ماهه تدوین كرده‌ایم تا با آمادگی كامل در مسابقات جام ملت‌ها شركت كنیم‌‌‌. این برنامه به زودی در نشستی با كارشناسان مطرح خواهد شد‌‌.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین