کد خبر: ۵۶۷۴۶
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۳:۳۱

ایران تنها مخالف قطعنامه هولوکاست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطعنامه محکوم کردن هولوکاست را بدون اشاره به نام هیچ‌ کشوری به تصویب رساند. حسین قریبی نماینده ایران در این نشست با متهم کردن اسرائیل و آمریکا به سوءاستفاده از مجمع عمومی سازمان ملل بررسی مساله هولوکاست در مجمع عمومی سازمان ملل را اقدامی در راستای اهداف واشنگتن و متحدانش عنوان کرد. 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، قریبی معاون دوم هیات ایرانی در سازمان ملل باردیگر بر موضع ایران در زمینه نسل کشی تاکید کرد. وی گفت: ما همانند بسیاری از کشورها نسل کشی علیه نژادها، گروه‌های مذهبی یا قبیله‌ای را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می‌کنیم. وی افزود: از نظر ما هیچ توجیهی برای تلاش عده‌ای به ویژه اسرائیل برای سوء استفاده از جنایت‌های پیشین به عنوان بهانه‌ای جهت ارتکاب نسل‌کشی‌ها و جنایات جدید وجود ندارد. 

دان گیلرمن نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل با اظهار رضایت از تصویب این قطعنامه گفت: در حالی که کشورهای جهان در اینجا جمع شده‌اند تا بر تاریخچه هولوکاست با هدف عدم تکرار مجدد چنین نسل‌کشی‌ای تاکید کنند، یک عضو از مجمع عمومی این فرصت را پیدا کرده تا راه خودش را پیش ببرد. وی ادعا کرد: رئیس جمهور ایران در حقیقت می‌گوید هیچ هولوکاستی وجود ندارد، اما ما به این جریان پایان می‌دهیم. 

آلجاندرو وولف نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز گفت: ایران در موضع خود در خصوص رد قطعنامه هولوکاست تنهاست این در حالی است که 104 کشور از آن حمایت کرده‌اند. 

این قطعنامه در آستانه 27 ژانویه روز جهانی یاد بود هولوکاست به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل متحد رسید. نماینده ونزوئلا در سازمان ملل نیز اگرچه از تصویب قطعنامه حمایت کرده بود اما در مورد سوء استفاده اسرائیل از آن هشدار داد. مارکو پالاویکنی گفت: اسرائیل با توسل به حق دفاع مشروع، هولوکاست جدیدی را علیه مردم فلسطین رهبری می‌کند. 

وی که کشورش از مخالفین سرسخت واشنگتن در آمریکای لاتین محسوب می‌شود اقدامات آمریکا در مورد بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی را نیز یک هولوکاست خواند. وی افزود: کشتار هزاران غیرنظامی در عراق که به نام دمکراسی صورت می‌گیرد نیز یک هولوکاست است. نماینده اندونزی در سازمان ملل نیز خواستار اتخاذ اقدامات مشابه در مورد کسانی شد که با انتشار کاریکاتورهایی همانند آنچه در مورد پیامبر اسلام در کشورهای اروپایی صورت گرفت، به اعتقادات دیگران توهین می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین