کد خبر: ۵۶۷۵۲۲
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۵

در دیدار رئیس سازمان زندان‌ها با علم الهدی چه گذشت؟

آیت الله علم الهدی در دیدار با رئیس سازمان زندان‌ها گفت: آنچه که من از گزارش‌ها دقیق شاهد بوده‌ام توجه و همت عالی مسئولین زندان ها در رسیدگی به امور زندانیان است.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت الله علم الهدی در دیدار با رییس سازمان زندان‌ها گفت: مراجعاتی از برخی خانواده‌های زندانیان که از قضا خانواده‌های نجیبی هستند داریم که به دلایل مختلف دچار پیشامد زندان شده اند ایشان نیازمند توجه و تدبر ویژه مسئولین هستند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در ادامه با اشاره به مشکلات معیشتی مردم خواستار تعامل توام با صعه صدر مسئولین قضایی در رسیدگی به مشکلات مردم شد.

جهانگیر در این دیدار با ارائه گزارشی از وضعیت زندان های کشور گفت: مهمترین اقدام در سال های اخیر توجه ویژه به موضوع کاهش جمعیت کیفری بود که نتایج قابل توجهی در این خصوص حاصل گردیده است.

رئیس سازمان زندان‌ها؛ سازماندهی وضعیت زندانیان بلاتکلیف را اقدام مهم دیگر در سال های اخیر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر میانگین تعداد زندانیان متهم به نسبت کل محکومان ۱۷درصد است که با کمک مسئولین قضایی این امر محقق شده است.

 جهانگیر در بخش دیگری از گزارش خود ادامه داد: توجه به خانواده های زندانیان و توسعه خدمات در این بخش نیز از جمله اقدامات مهم دیگری بوده است که با جدیت در حال پیگیری است. وی از شناسایی و رفع مشکل حدود سه هزار دانش آموزی خبر داد که به خاطر زندانی شدن یکی از والدین ترک تحصیل کرده بودند.

مشاور رئیس دستگاه قضا ارائه آموزش های خانواده محور به همسران زندانیان با هدف کاهش آسیب های زندان را یکی دیگر از برنامه های سازمان زندان ها عنوان کرد.

رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضائیه در ادامه افزود: طرح پابندهای الکترونیکی که طی سال های گذشته دوره آزمایشی خود را پیموده اکنون آماده اجراست و در صورت تامین منابع مالی آن که در برنامه بودجه سال ۹۸ به مجلس ارائه شده است می تواند نقش بسزایی در روند کاهش جمعیت زندانیان و همچنین کاهش آسیب های زندان خواهد داشت.

جهانگیر در ادامه سخنان خود به اجرای طرح های آموزشی و کنترل بیماری در زندان ها اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته ۶ هزار زندانی بی سواد تحت آموزش سواد آموزی در زندان ها قرار گرفتند.

وی در ادامه از اجرای طرح های متنوع قرآنی و برنامه های دینی با محوریت نماز خبر داد.

این مقام ارشد قضایی در پایان اظهار داشت: تشکیل پرونده شخصیت و شناسنامه بهداشتی و درمانی برای تمامی زندانیان یکی دیگر از اقدامات سازمان زندان ها در زمینه خدمات درمانی و کنترل بیماری در زندان هاست.

در این دیدار رئیس کل دادگستری استان و دادستان مرکز استان و همچنین جمعی از مدیران سازمان زندان ها حضور داشتند.

در حاشیه این دیدار آیت الله علم الهدی ضمن تبریک انتصاب مدیرکل جدید زندان های استان خراسان رضوی گفت: تمامی مسئولین این استان خادمان امام رضا(ع) هستند و باید این افتخار را به دیده قرار دهید و برای انجام بهتر وظایف تلاش کنید.

براساس این گزارش، همزمان با سفر رییس سازمان زندان ها به مشهد مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندان های استان خراسان رضوی برگزار شد.

رئیس سازمان زندان طی سفر یک روزه به استان خراسان رضوی ضمن حضور در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندان های خراسان رضوی با برخی از مقامات قضایی و اجرایی استان دیدار خواهد داشت.

جهانگیر طی حکمی خشایار جمشیدی را به عنوان مدیرکل زندان های استان خراسان رضوی منصوب کرده است.

سید محمد موسوی مدیرکل سابق استان به افتخار بازنشستگی نائل آمده است.

در این سفر جمعی از معاونان و مدیران سازمان زندان ها دکتر جهانگیر را همراهی می کنند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین