کد خبر: ۵۶۷۹۰۵
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲

تصادف شدید پراید با تیر برق

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ملایر از تصادف شدید خودروی سنگین تریلی با سواری پراید در میدان استقلال روبروی ترمینال تهران خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
«وحید جوادی» در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: طی تماس تلفنی که با مرکز سامانه ۱۲۵ حاصل شد به محض اطلاع سریعاً یک دستگاه خودروی سنگین با تجهیزات کامل همراه آتش‌نشانان به محل مورد نظر اعزام شد.

وی اظهارکرد: مأموران آتش‌نشانی به محض رسیدن با رعایت اصول ایمنی و جهت جلوگیری از انفجار ابتدا سر باطری و برق خودروی پراید را قطع کردند و با بررسی محل نشت بنزین با استفاده از خاک موجود در محل و داشتن کپسول پودر و گاز مانع از بروز خطر انفجار در محل تصادف شدند.

جوادی با بیان این‌که در این زمینه دو تن از سرنشین‌های خودروی پراید مصدوم و جهت مداوا با هماهنگی نیروهای ۱۱۵ به یکی از بیمارستان‌های شهر انتقال داده شدند، گفت: علت حادثه توسط کارشناسان سازمان و عوامل راهنمایی و رانندگی در دست بررسی است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ملایر در ادامه با بیان این‌که بر اثر گرمی هوا گاهی خودروها آتش می‌گیرند، توضیح داد: حجم مایعات از جمله بنزین بر اثر فشار کم نمی‌شود اما حجم گاز از جمله هوا بر اثر فشار کم می‌شود و وقتی که بنزین می‌زنیم باک ماشین هنوز پر نشده سر می‌رود و به اصطلاح باک هوا می‌گیرد.

جوادی با اشاره به این‌که بعد برخی افراد شروع می‌کنند با شاسی شیلنگ قطع و وصل کردن تا بالاخره باک کاملاً پر شود که این خطرناکترین است، چون سازنده باک خیلی راحت می‌توانست آن را طوری طراحی کند که هوا نگیرد و باک کاملاً با بنزین پر و لبریز شود.

وی تصریح کرد: هوای آخر باک به‌علت این است که اگر گرمای زیاد هوا حجم بنزین را افزایش داد متراکم بشود و از ترکیدن لوله‌ها و باک جلوگیری شود، پس بنابراین هرگز باک را حتی در زمستان لبریز از سوخت نکنید.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین