کد خبر: ۵۶۸۰۲۶
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
نایب رییس اتاق بازرگانی ایران:

صادرکنندگان لشکر ۸۰۰۰ نفری کشورند

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران معتقد است در شرایط فعلی صادرکنندگان می‌توانند به عنوان بازوی اقتصادی کشور عمل و بسیاری از دغدغه‌ها و نگرانی‌های پیش‌رو را برطرف کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدرضا انصاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: صادرکنندگان ایرانی همانطور که پیش از این نیز در ایام تحریم تلاش کرده بودند شرایط را برای حفظ مراودات تجاری کشور فراهم کنند، در شرایط فعلی نیز می‌توانند به عنوان یک عنصر تاثیرگذار در شرایط اقتصادی کشور نقش خود را ایفا کرده و در راستای پاسخ دادن به نیازهای ایران گام بردارند.

به گفته وی شرط اصلی این اتفاق، اعتماد به بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران فعال در این حوزه است. موضوعاتی همچون بازگشت ارز حاصل از صادرات بخشی از همین نگاه است. صادرکنندگان بزرگ تا امروز تلاش کرده‌اند ارز خود را به ایران بازگردانند زیرا سرمایه و کار و کارخانه‌هایشان اینجاست و از این پس نیز همین رویه را ادامه خواهند داد.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه صادرکنندگان ایرانی سال‌های طولانی برای به دست آوردن بازارهای بین‌المللی تلاش کرده‌اند، گفت: وقتی بحث دشواری تجارت در ایام تحریم مطرح می‌شود قطعا استفاده از ظرفیت تجار ایرانی یکی از بهترین گزینه‌ها برای دور زدن و عبور از این محدودیت‌ها خواهد بود. صادرکنندگان ما سال‌های طولانی تلاش کرده‌اند که راهی برای عبور از این محدودیت‌ها پیدا کنند و در شرایط فعلی نیز این امکان را خواهند داشت که برای مدیریت اقتصاد کشور در روزهای تحریم کمک کننده باشند.

انصاری ادامه داد: دولت باید به صادرکنندگان به چشم یک لشکر اقتصادی نگاه کند. لشکری ۸۰۰۰ نفر نیرو دارد و هر یک از آنها به طور جداگانه و در حوزه خاص فعالیت خود توانایی‌هایی داشته و بازارهایی دارند که برای حفظ آمار صادراتی کشور در این دوره نقشی مهم ایفا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر به درستی از ظرفیت این لشکر اقتصادی استفاده شود و از فرصت به وجود آمده پس از دگرگونی‌های حاصل از افزایش نرخ ارز بهره بگیریم، می‌توان انتظار داشت که لااقل بخشی از نگرانی‌های اقتصادی به وجود آمده در ماه‌های اخیر برطرف شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین