کد خبر: ۵۶۸۳۹
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۸۵ - ۲۳:۲۵

مسکو: لغو تحریم ایران منوط به تعلیق است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ویتالی چورکین نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد با اشاره به طرح محمد البرادعی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای برای پایان بن بست موجود در مناقشه هسته‌ای تهران و غرب خاطرنشان کرد امکان توقف و لغو تحریم‌های اتخاذ شده از سوی شورای امنیت علیه ایران در متن قطعنامه آمده است.

وی گفت: چنین امکانی در متن قطعنامه پیش‌بینی شده است. یکی از بندهای قطعنامه شورای امنیت1737 چنین چیزی را امکان پذیر دانسته اما برای این کار ایران ابتدا باید فعالیت‌های مربوط به غنی سازی اورانیوم خود را به حال تعلیق در آورد.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل افزود: اگر ایران تصمیم به تعلیق فعالیت‌های مربوط به غنی سازی بگیرد، امکان بروز یک سری نکات مثبت از جمله توقف تحریمهای پیش‌بینی شده در قطعنامه 1737 شورای امنیت بوجود خواهد آمد. 

مخالفت غرب با طرح البرادعی[کلیک کنید] 

محمد البرادعی سازمان بین‌المللی انرژی اتمی در اجلاس جهانی اقتصاد در داووس با ارائه پیشنهادی که از سوی ناظران به عنوان یک «تایم اوت» در مناقشه هسته‌ای ایران و غرب ارزیابی شد خواستار تعلیق همزمان غنی سازی اورانیوم از سوی ایران و لغو تحریمهای شورای امنیت شد. این درحالی است که پیشنهاد البرادعی با مخالفت آمریکا و برخی دیپلماتهای غربی مواجه شده است. 

چورکین اما تاکید کرد: از نظر من سخنان البرادعی یادآوری مهم مفاد قطعنامه 23 دسامبر شورای امنیت است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین